Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

mandag den 3. september 2012

Forrygende smuk start.........


.....på efterårets første måned. De første dage i september har været skønne og temperaturen røg op over de 20 grader i dag  og  jeg fortrød så grueligt at jeg hoppede i cowboy-bukserne istedet for shorts i  morges.
 
Her er lige et par hurtige skud fra haven der endnu har masser af blomster at byde på.........min nyplantede rose "summerwind" nederst til venstre er klar til endnu en blomsterfest som efteråret skrider frem.
 
Håber lige jeg kan nå en lille time derude i aften.




21 kommentarer:

  1. Dejlige billeder der viser en utrolig dejlig stemning.
    God aften.
    Have hilsen
    Anita

    SvarSlet
  2. hej Dorthe.Ja! vi har fået en god start på september.Smuk solhat på det første billed.Vi har knoklet i tre dage med at fælde vores gamle hvidtjørn.Men ikke mindst
    oprydningen tog tid og kræfter.13 læs på anhængeren-godt at genbrugstationen ligger tæt på.Nu skal jeg anlægge nogle nye bede.Det bliver spændende om jeg kan flytte
    min opstammede parykbusk til det nye bed(se nyt indlæg)Håber det gode vejr fortsætter så vi rigtig kan få plantet nye bede-lagt nye løg-og flyttet lidt rundt
    på stauderne.Rigtig god aften Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var noget af en omgang - håder det er anstengelserne værd :0) Solhatten er en green envy - fantastisk smuk når den rødmer fra grøn til purpur :0)

      Slet
  3. Kære Dorthe

    Skønne billeder. Sommerbilleder. Ikke efterårsbilleder. Utroligt at dine drejeblomster stadigt blomstrer så fint. I det hele taget er det forunderligt så stor forskel der på blomstring og afblomstring, når man suser rundt i Blogland.

    SvarSlet
    Svar
    1. ja Nette - der er stor variation i haverne på hvornår de forskellige blomstrer - men igen - min have er nordvendt og det bærer bestemt en stor del af æren for den sene blomstring ;0)

      Slet
  4. Det har været en dejlig dag, og endnu kan man lige nå en time derude, inden det mørkner, med mindre man spiser meget sen aftensmad. Skønne billeder.
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
  5. Kjempe nydelig blomstring hos deg! Jeg har også sommerwind rosen, og den er så flott!

    Ha en fin kveld! Klem

    SvarSlet
  6. Hvor er det et flot indlæg, alt er tone-i-tone, ja selv vasketøjet er nøje afstemt. Vil det sige at det vasketøj der ikke passer til havefarverne, det ender i tørretumbleren...!?? ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. *SMILER* - det er det sørme også ;0) Men det er nu ikke så svært når der er en pige i huset med hang til lilla og lyserødt ;0)

      Slet
  7. Ja, vi er så heldige med vejret og det gælder om at nyde det !
    Og som altid, din have er så smuk:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Miri - og som alle ved så er billeder taknemlige ;0)

      Slet
  8. Skønt, skønt med både solskin og smukke billeder - og vejret ser ud til at holde sig pænt et stykke tid. Det manglede vel også bare, med det ringe sommervejr vi har haft.
    Mange hilsner
    Trine

    SvarSlet
    Svar
    1. .....det mangler bestemt Trine - vi vil gerne have en forrygende september ;0)

      Slet
  9. Vidunderlige billeder fra din have med blomster i de dejligste farver! Ja, sikke et flot vejr, vi har haft :-)

    SvarSlet
  10. Dejlige billeder fra din have. Hvis du har lyst til at vise det, kunne jeg godt tænke mig nogle flere 'oversigtsbilleder' mangler altid god inspiration :-)
    Hilsen Susanne

    SvarSlet
  11. Tak tak - oversigtsbilleder er bestemt en mulighed .....men indtil da kan du evt. kigge på linket havens rum........hvis du har lyst ;0)

    SvarSlet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...