Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

lørdag den 29. september 2012

September glæder......




  

 

 .....vejret har været noget omskiftelig i dag - og da jeg endelig over middag tænkte at NU var det tid at hænge vasketøj ud - ja så gik der lige nøjagtig 20 min. - så regnede det igen. Det skal dog ikke tage glæden ved at haven stadig er skøn væk..........så I inviteres til at nyde et par momenter fra dagen idag.
 
 
Enjoy

33 kommentarer:

  1. Søde Dorthe det æble er da lige til at spise.
    Dejlige billeder. Billed nr. 10 er det en røllike....
    KH. Margrethe.

    SvarSlet
    Svar
    1. ...Ja man får helt lyst at sætte tænderne i :0)

      Jeps det er en røllike.......én af dem jeg selv har sået og ikke troede ville blomstre i år - men her er altså én ;0)

      Slet
  2. Jammerligt vejr, vi har haft. Ligesom man tror, solen har fået magten, kommer der endnu en dum regnbyge, så det kan være lidt svært at komme ud og nyde septemberglæderne, som du kalder dem.men de jo er derude.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja de er der ude og vejret er jo i grunden meget mildt selv om det er vådt.....så vi må bare ud og nyde det ;0)

      Slet
  3. Sikken skøn stemning du har skabt med de dejlige momenter :-) Den benved er bare så smuk og hvad mon det smukke Paradisæbletræ ved siden af hedder?
    Hav en dejlig aften,
    Kh
    Rose

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Rose. Ja "frugterne" på benved er super smukke og så har de nogle fantastiske pang farver lige bladene på træet. Det er en opstammet benved og ikke et Paradisæbletræ der står ved siden af på billede nr. 2 :0)

      Slet
  4. Ja det er noget ustadigt, men tak for blomsterbillederne det ser godt ud.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var så lidt - og lige nu ser det ud til lidt opklaring så måske der er basis for flere september billeder idag ;0)

      Slet
  5. Dejlige septemberglæder. Har også i dag glædet mig over så frodig haven stadig er :-)

    /Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Birgitte - ja det er fantastisk og har man øjene med sig er der meget derude at glædes over :0)

      Slet
  6. Skønne september stemninger :o)

    SvarSlet
  7. Å så härliga färger! Klart man blir glad. :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. .....Tak og hjertlig velkommen i min lille have Bettina :0)

      Slet
  8. Hej. Det var i hvert fald nogle billeder, der lyste op her til aften, hvor det øsregner udenfor. Heldigvis er der stadig meget flot i haven - også her.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja heldigvis Birgitte :0) Vi krøb også i ly i udestuen med stearinlys og hygge :0)

      Slet
  9. Vild med allerførste billede - hvad er det nu, det er?

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er de helt fantastisk smukke frugter på benved. De har nogle fantastiske pangfarver her på en regnvejrsdag ;0)

      Slet
  10. Hold da op som din have stadig er leveringsdygtig i flotte billeder :-) god weekend

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Lene.....ja der er heldigvis stadig noget at komme efter derude :0) Tak og i lige måde :0)

      Slet
  11. Ja september måned kan stadig bde på skønne blosmter i haven :-)

    I dag er bygerne også kommet med jævne mellemrum her. Jeg måtte også gå i tørvejr lidt, inden det lykkedes mig at få klaret det projekt, jeg havde sat mig for i dag ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det må man sige - mange og ind i mellem noget hæftige byger. Haven trænger snart til et par dage med tørvejr - da mine frøstande på solhattene er ved at rådene :0(

      Slet
  12. Super flotte billeder... ja efteråret er kommet - ingen tvivl om det.
    Vi må huske at nyde det.. så godt vi kan. Vejret er drilsk - men farverne er sååååå smukke. Jeg vil også gerne spørge hvad det er på det første billede... Den er så fin.
    Mange hilsenr og fortsat god weekend.
    Susan

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Susan - ja der er vist ingen vej uden om ;0) De smukke "frugter" er fra min opstammede Benved. De er et fantastisk indslag i haven med deres pangfarver :0)

      Tak og i lige måde.

      Slet
  13. Skønne fotos der viser efterårets sande karakter - både smukt, farverigt, vådt og lettere snasket... Ikke til at stole på eller tage for givet, men noget der skal nydes momentvist, når solen indimellem får det hele til at gløde...

    Mange hilsner og god søndag
    Katinka

    SvarSlet
    Svar
    1. ....ja vejret er ret uforudsigeligt i disse dage :0)

      Slet
  14. Fantastiskt underbara höstbilder! Vilken fotograf du är! Kram från Hanna

    SvarSlet
  15. Hvor har du fundet mange smukke blomster.
    Gode billeder.
    Tak for kigget.
    Ha` en dejlig søndag.

    SvarSlet
  16. Det er nu alligevel skønt at vi har årstidernes skiften. Bare se den smukke benved, som du så fint har foreviget - det er da lækkert!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja årstidernes skiften vil vi ikke undvære......men oktober behøver nu ikke blive lige så våd som september ;0)

      Slet
  17. Godaften Dorthe.Sikke da nogle smukke billeder du viser.
    Den benved er da bare for lægger.
    Har selv et lille et i en krukke.
    Men den har ikke fået efterårsfarver endnu.
    Vi har haft skønt vejr til plantemarket i Lyngby.
    Dejligt at møde alle de dejlig bloggere.
    Har lige lavet et indlæg derfra. Godnat herfra Jette

    SvarSlet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...