Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

søndag den 23. september 2012

Bedet ved udebruseren......

 
..........er blevet tilplantet og jeg har sådan lyst til at vise jer resultatet. Slyngplanterne der skal klatre op ad kabinen for at danne den grønne  væg næste sommer er jo plantet  og  stauder og buksbom står og soler sig i septembersolen mens de sidste ananasæbler er rusket af træet til højre for stien.
 
Som I kan se så har blåregnen allerede et godt tag i brusekabinen og den hvide akebia håber jeg virkelig kommer til at trives da jeg er noget så spændt på at se de hvide blomster til april. På Brusekabinens bagside mangler jeg lige at plante tobakspibeplanten.......så nu skulle det gerne blive muligt at få en smule privatliv i kabinen, når det hele vokser til ;0)
 
Selv om vejret er flot, så er det nu lidt køligt med et duche og vinterbader har jeg bestemt ikke potentiale til at blive - men hvem ved, måske venter der et par sommerdage forude, lige som sidste år hvor der pludselig var 25 grader i starten af oktober - vi har vel lov at håbe;0)
 
Ind til det bliver vejr til at bade vil jeg somend bare nyde blomstringen rundt om kabinen. 
 
 

Min nye kattehale "Blush" med en helt fantastisk smuk lyserød farve gør
de hvide høstanemoner og den hvide floks selskab.
 


 
Den lave Echinacea purpurea "PowWow Wild Berry" har en supper smuk og intens farve.......den bliver omkring 50 cm høj og så skulle den være eminent til at buske sig og dermed danne et fantastisk blomsterflor......den bliver spændende at følge.


Nyserøllike med de små runde og smukke blomster er plantet op ad den ene stolpe
på brusekabinen - her kan den få lov at slænge sig og blive større og fyldigere.
 
Hvid fredløs har jeg også plantet i bedet her og jeg har store forventninger til den da jeg har set den flere steder og syntes den er super smuk med sine hvide let bøjede aks.
 

 


Nu skal jeg så bare have skruet nogle forårsløg ned i blandt det hele så blomsterfloret kan begynde allerede til foråret.





24 kommentarer:

  1. Hvor bliver det da bare godt. Jeg er sikker på at du nok skal få masser af privatliv i din skønne bruser. Jeg får bare så mange gode ideer af at kigge med på din skønne blog .... Det er super godt . Fortsat go weekend. Knus Susan

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Susan - jeg er sikker på det bliver en succes næste år om året vil ;0)

      Slet
  2. Hej Dorte.Sikke et blomsterflor du stadig har.Det ser rigtigt godt ud ved den udendørs bruser.Både mine kattehaler-høstanemoner og den hvide fredløs er forlængst afblomstret.Og skønne solhatte har du også.Jeg har også et par hundrede løg der skal i jorden,men jeg mistede pusten lidt efter det store arbejde med at anlægge
    det store bed.God dag til dig Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja de blomstre løs ....men nogle af dem er jo også lige købt og plantet ud og er derfor stadig flotte ;0)

      Men ellers vender haven jo mod nord hvilket betyder en senere blomstring :0)

      Slet
  3. Hej Dorthe. Det ser jo hel fantastisk ud. Det er meget smukt og poetisk og man får helt lyst til at tage et bad dér. Det er en rigtig god idé med en udebruser,det kunne jeg også godt tænke mig. Det er sjovt for hele familien! Meget smuk konstruktion på kabinen og god idé med grønne vægge. Jeg er godt nok imponeret!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Birgitte - jeg er sikker på den nok skal blive godt brugt om vejret vil ;0)

      Slet
  4. Arrhhhh... kom nu Dorthe, et lille vinterbad frisker og klarer hjernen.... ;o))))
    Brusekabinen og bedet ser fantatisk ud, nærmest som om det har været der hele tiden.



    (PS Jeg var den sidste der nogensinde blev vinterbader, såååeee..... ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. ........brrrrrrr - måske i mit næste liv ;0)

      Tak Jette - jeg er også glad for den kan du tro :0)

      Slet
  5. Kære Dorthe
    Jeg skal da lige love for at du fandt have- og bloglysten frem igen, og hvor er det dejligt at se hvor smukt det bliver i dine nye bede. Så mange skønne blomster på nuværende tid, hvor må det være dejligt. Jeg er desuden blevet forelsket i den skønne kattehale:o)
    Jo jeg har også mange blomster nu, men de ser noget "skrammede" ud når jeg går tæt på.
    Knus/Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. *SMILER* ja det hjalp lidt å det ;0) Der er en god grund til at de blomstrer så flot endnu - nogle af dem er jo lige hentet hjem fra planteskolerne og er derfor stadig flotte ;0)

      Blush er virkelig også smuk - glæder mig til den bliver lidt højere og mere omfangsrig ;0)

      Slet
  6. Nøj, hvor ser det godt ud, og man skulle ikke tro at det næsten er oktober på dine billeder.
    Jeg er spændt på at høre om I bliver glade for bruseren til næste sommer, for jeg går også og leger med tanken om en efter at vi ikke har badebassin mere.
    Jeg er også virkelig forelsket i den skønne 'Blush'. Jeg fik den sidste efterår og den er noget af det yndigste.

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej vel ;0) Men nogle af stauderne er jo også frisk hentet fra planteskolen og har derfor ikke mistet gnisten endnu ;0)

      Udebruseren er allerede et hit .....vi mangler dog bare stadig at få lavet faskinen så vi ikke får mudderbad til tæerne ;0)

      Slet
  7. Fint bed du der har fået lavet. Du kan roligt glæde dig over hvid fredløs, den er så fin og breder sig pænt uden at være aggressiv. Den lave solhat er vel nok smuk, den kommer på ønskelisten her.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Lisbeth - jeg vil se frem til smukke fredløs i haven næste sommer :0)

      Slet
  8. Det er bare en ting å si.... VAKKERT!

    SvarSlet
  9. Godt, at du har fundet bloglysten igen :-))

    Det er da en usædvanlig smuk udgave af udebruseren, du har fået stablet på benene. Det er lige så så smukt, som din tørrestativ-variant.
    Smukke blomster rundt om også :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Ina.....jeg syntes også selv godt om den.....nu krydser jeg bare fingre for en god sommer næste år så den kan tages i brug sådan for alvor :0)

      Slet
  10. Hvor er det blevet godt.
    Gode billeder af dine mange smukke blomster.
    Ha´ en dejlig dag.

    SvarSlet
  11. Det bliver en fest at bruse sig der til sommmer! I mellemtiden har du jo på vanlig smuk vis sørget for, at der er noget at bade blikket i ;-)

    /Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeps - en skøn fest hvis varmen ellers finder vej ;0)

      Tak ;0)

      Slet
  12. Wonderful flowers, wonderful colours. I am greeting

    SvarSlet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...