Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

onsdag den 5. september 2012

Mød Seline.....



........eller rettere Seline  tenuifolium/ Wallisisk Seline......et smukt bekendtskab. Denne skønne skærmblomst sprang sammen med en masse andre skønheder op i kurven da jeg i foråret besøgte Staudestedet.
 
Den smukke hvide skærmblomst minder meget om grøftekanternes vilde kørvel og giver bedet et lidt vildt udtryk med sine smukke skærme. Den har været lidt langsom om at komme igang, men nu kvittererer den tålmodigheden med fine blomsterskærme i september.





Seline skulle gerne blive lidt højere næste år når den rigtig har fået fat her mellem blåkant, krybende benved (en gave fra den skønne og poetiske  Marina fra Badut, da hun i maj  gjorde visit i haven), den brogedebladede Jakobsstige/Polemonium"Stairways to Heaven" og mine tidselkugler som jeg også forventer bliver højere næste år.
 
 

6 kommentarer:

  1. Den er smuk og med på min ønskeseddel.
    Knus
    Lisbeth

    SvarSlet
  2. Hej Dorthe.
    Som du dog frister. Hvor er den smuk.
    Kh. Margrethe.


    SvarSlet
  3. Den er en smuk fristerinde og passer jo perfekt ind i cottagestilen...

    SvarSlet
  4. Hej Seline, du skal nok komme til at føle dig godt tilpas hos Frøken Solhat blandt Jacobsstige og Blåkant.

    En fornøjelse at møde dig:)

    Hilsen Ulla

    SvarSlet
  5. Flott staude dette som jeg skal prøve å så neste år. Fine bilder!

    SvarSlet
  6. *SMILER*

    Jabadabaduuu......skønheder er der mange af og hun er én af dem ;0)
    Tak til jer alle.

    SvarSlet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...