Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

fredag den 26. august 2011

Trist og grå........




......er udsigten ude i haven i dag. Det startede ellers ganske flot og vejret er utroligt lunt. Lige nu siler regnen ned og skyerne er tunge og grå.

Vejret matcher i grunden stemningen i huset meget godt, da vi desværre mistede børnenes bedstefar til kræften for én uge siden. Et kortvarigt og hurtigt sygdomsforløb satte en stopper for et virksomt liv da han stille og roligt sov ind efter første omgang stråler.......det tog for hårdt, men var forsøget værd da smerterne til sidst var uudholdelige for både ham og hans nærmeste.

I disse dage er det også fire år siden at jeg mistede min egen far og børnene deres første bedstefar.....så livet bliver lige sat lidt i perspektiv og vi får os nogle gode snakke om liv og død, stjerner, engle og tro og ikke tro.

Rigtig god week-end til alle jer der gør mig den glæde at læse med.

12 kommentarer:

  1. Hej Dorthe.
    Der heldigvis også dejlige haver hos Vor Herre, ellers kunne man jo ikke få tiden til at gå der. Vi har selv døden tæt på livet når nære venner begynder at miste deres ikke så gamle forældre. Vi har selv relativt gamle forældre i forhold til vores egen alder,så man skal huske de ikke er her altid.
    Må jeres sorg binde familien stærkere sammen.
    Henrik

    SvarSlet
  2. Når engle græder, det regner.
    Knus Pella

    SvarSlet
  3. En hilsen til dig. Det er ikke nemt at miste nogen vi holder af.
    Godt I taler og snakker om det.
    Sorgen skal deles, så er den lettere at bære.

    SvarSlet
  4. Kære Dorthe,

    først; vildt det regner hos dig - her skinner solen, og her er næsten 30 grader.

    dernæst og vigtigst; det gør mig ondt med din svigerfar. Det må være et forfærdeligt tomrum, der er og bliver, og jeg føler med jer. Godt, at I har hinanden.

    De kærligste hilsner,

    Marlene

    SvarSlet
  5. Det er godt at livet ikke kun består af regnvejrsdage. Det er også snart 4 år siden min far døde af kræft, alt for tidligt, og der går ikke en dag, hvor jeg ikke tænker på ham. Men vi prøver at mindes ham for de gode tider og kvikke bemærkninger, så er sorgen knap så tung, for vi har jo fået så meget glæde, og det vil vi hellere have fokus på.

    Ønsker jer en god weekend, og nogle gode snakke.
    Kh

    SvarSlet
  6. At miste sine kære er smertefuldt.

    Jeg er nået der til hvor jeg ser livet som en medalje. Det har en forside og en bagside. Døden er en af siderne - uungåelig.

    Jeg har også erfaret at det er i smerten og sorgen jeg vokser som menneske - hvis jeg er i stand til at reflektere over situationen, uden at gøre modstand eller tro at dette 'ikke burde være sket'!!

    Mange varme tanker til dig og din familie.

    SvarSlet
  7. Faktisk er jeg glad for at kunne sige at herovre har det ikke regnet hele dagen.
    Og ked af at i har mistet et familie medlem. Den sygdom er bare forfærdeligt. Min egen mor døde for cirka 10år siden af tyktarmskræft og der snart ikke den familie der ikke har mistet til den sygdom.
    Stort kram til dig. Men ønske om at I, på trods af alt, får en god weekend.
    Lone

    SvarSlet
  8. Kære Dorthe

    Det er vel nok trist for jer, det er hårdt at miste en forældre/bedstefar. Med tiden vil sorgen mindskes, men I vil sikkert opleve at tænke på ham og tale om ham hver eneste dag i lang tid - og så er det godt at man har hinanden i familien.

    Knus Ulla

    SvarSlet
  9. Kære alle - tusind tak for jeres tanker og ord....det er rigtigt at der er to sider på en medalje og at vi må leve med begge sider........det vil vi gøre i et stille og roligt tempo. Knus

    SvarSlet
  10. Kære Dorthe, hvor er det et fint billede du har taget - jeg håber at regnen er stoppet så du kan sidde på din hyggelige terrasse her til aften. Det er hårdt at miste uanset om man er voksen eller barn, men der skal tages ekstra hånd om ungerne når en bedsteforælder er død. Kræft kan være en ubarmhjertig sygdom og det er hårdt at se sine kære med voldsomme smerter. Rigtig god weekend, knus fra Lisbeth:)

    SvarSlet
  11. Det er sært som vejrlig kan minde én om sine egne sindsstemninger. Det er en del af livet at miste, men det gør det ikke nemmere at vide det.

    Vid blot, at I ikke er alene og jeg tror - at de kan mærke det. Dem,d er er gået over på den anden side!

    Kram fra
    Marianne
    Den Helbredende Have

    SvarSlet
  12. Hej Dorthe,
    Håber det helt gik ok ved Niels's begravelse/bisættelse i går. Jeg får nok ikke tid at komme på kirkegården til far i morgen, men har købt den sødeste buket blomster ude på en gård her i eftermiddag. Dem har jeg sat der op her til aften. Har været på besøg hos Betina i eftermiddag, og vi fik også en god snak om døden og det at miste. Jeg kan ikke huske om jeg har fortalt at hun mistede hendes lille pige for to uger siden?
    K.H. Lone

    SvarSlet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...