Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

søndag den 7. august 2011

Sommervind.......



..........vindstille.........næsten totalt - det er meget usædvanligt i Danmark.

Normalt er der altid en lille eller som oftest stor vind der driller selv om himlen er blå og solen står højt. Men sådan har det ikke været de sidste 14 dage - næsten hver dag og aften har budt på svag vind. Parasollen har kunne været slået ud uden at vippe faretruende, blade, aviser og magasiner har kunnet ligge ugenert på havebordet uden at flyve af sted  ved næste vind pust. Kun få dage har budt på en let til frisk vind.....men de er lykkeligt glemt igen.

Således var det også i aftes......helt stille ikke et vindpust. Det er sådanne aftener hvor man bare kan sidde ude til langt over midnat jeg forbinder med rigtig sommer..........alt var stille, det eneste der puslede var pindsvinet, en frygtelig masse myg og en flok unge mennesker på vej til eller fra sommerfestligheder.


..............men nu er det sket med den svage vind - vinden er tilbage til almindelige tilstande, strandteltet - som har været slået op for at bringe ungerne lidt skygge, var lettet fra jorden trods pløkker i morges og de høje træer i nabolaget svejer og gynger. - jeg skal ikke klage - for vasketøjet tørrer hurtigt i vinden :0)

12 kommentarer:

  1. Dejlige billeder af noget som ligner en SUPER hyggelig aften. I dag blæser det desværre også "en halv pelikan" heroppe og det er en kold vind. Øv ikke lige det jeg havde håbet på :-(
    Fortsat god søndag.
    Mange hilsner Mette

    SvarSlet
  2. Hvor er der store metrologiske forskelle i Danmark selv om det er et lille land. Hos os på Falster var det rigtig uvejr som startede lørdag eftermiddag og fortsatte hele natten med lyn og torden.På 12 timer er der faldet omkring 60 mm regn.

    SvarSlet
  3. Oj en halv pelikan :-)inte illa...är det mycke tro?
    Har börjat blåst här nu o det är ju INTE bra för blöta växter...
    KRAM från mig!

    SvarSlet
  4. Der ser da godt nok ualmindeligt hyggeligt ud hos dig :-)

    Men du har ret; der var også TOTALT vindstille her på Fyn i går, og det var faktisk noget, jeg lagde mærke til flere gange. På et tidspunkt virkede det næsten kunstigt eller uhyggeligt, fordi her var så stille.

    Kh. Marlene

    SvarSlet
  5. Åh hvor jeg elsker de der fotos, hvior man næsten kan dufte myggelyset fra lanternen. Det ser ud til at du har haft en DEJLIG aften. Sådanb nogle har jeg også tit!

    Tak fordi du delte!

    Marianne
    Den helbredende Have

    SvarSlet
  6. Ja det var stille i aftes, men man kan roligt sige, at det var stilhed før stormen. Det kom i hvert fald til at blæse voldsomt. Heldigvis fik vi kun 12 mm og ikke 60 som på Falster.
    Jeg synes nu alligevel, at dagen i dag blev dejlig trods blæsten

    SvarSlet
  7. Der har været enkelte stille aftener, men vinden har nu godt fat i min del af Danmark. I dag er der virkelig gang i den ;-)

    SvarSlet
  8. Sådanne vidunderlige dage og aftner, synes jeg ikke jeg har mærket meget til.. Så er glad for at du deler ud af dine :-)

    SvarSlet
  9. Som altid de skønneste stemningsmættede billeder. Du kan noget helt særligt med at indfange de drømme sommeren er gjort af.

    Masser af kærlige sensommerkram, glæder mig til at læse hvad du har skrevet sommeren igennem.

    SvarSlet
  10. Lyder til at være en skøn aften. :) super, at du deler aftenbillederne med vi andre ;)

    SvarSlet
  11. Ja det er bare om at nyde det mens tid er:-) Denne sommer har mildest talt været uberegnelig! Men som du siger tøjet tørrer altså dejligt når vinden blæser:-)

    SvarSlet
  12. Anne-Mette - velkommen i min lille have. Det var en rigtig hyggelig aften kan du tro.......det enenste minus var myggene - det krævede et tæppe at holde dem lidt på afstand ;0)

    -----

    Ja det er helt utroligt med de forskelle vejret byder på. Jeg tro at vi bor meget heldigt i år.....vi har ikke været specielt hårdt ramt af regn som så mange andre steder - det sidder jeg så her og siger mens det står ned i stænger uden for vinduet ;0)

    -----

    Søde Helena :0) En halv Pelikan det er en hel del kan du tro :0)

    -----

    Marlene....ja en smule uhyggeligt - eller nærmere magisk - tro vi lå i "orkanens" øje for søndag var en helt anden historie :0)

    -----

    Marianne.....velkommen her i haven - og ja du har ret sådanne aftener skal skattes højt - og dem vil vi gerne have flere af :0)

    -----

    Høneballe....ja det var i sandhed stilhed før storm :0) Ja dagen blev nu rigtig fin på trods.....vi fik først vand sidst på eftermiddagen - og igen ikke ret meget :0)

    -----

    Ina....ja man skal passe på hvad man siger for dagen derfp blev temlig blæsende :0)

    -----

    Miri.....de har været der kan du tro - bare man udstyrer sig med en trøje og et tæppe - for varmen har ikke været så gavmild - men mange stille aftener her i det midtjydske :0)

    -----

    Sødeste Marina - som altid tak for dine ord de varmer godt i hjertet :0) Velkommen tilbage fra en forhåbentlig dejlig og oplevelsesrig sommer for jeres lille familie :0)

    -----

    Tim....det var en fantastisk aften :0)

    -----

    Skønne Prikker......ja man har i hvert fald ikke altid kunne stole på vejrudsigten - hverken den gode eller den mindre gode :0)

    Jeps - man kan nå nogle maskinfulde på sådan en vindy-dag :0)

    SvarSlet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...