Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

fredag den 5. august 2011

Perfekte partnere



..............i hvertfald hvis du spørger  mig.

Der er ingen regel uden undtagelse - og dette gælder også for mit hvide bed. Her har der sneget sig en "Green Envy" ind - Green Envy er en af de grønne Echinacea purpurea der findes på markedet.
Kronbladene er smukt limegrønne ved udspring og efterhånden sniger der sig mere og mere af den kendte røde purpur farve ud ad bladene - særpræget men virkelig smukt.

Jeg er rigtig glad for min "Green Envy" og da især i år, hvor jeg i foråret fik plantet en hvid Liatris Anis Isop lige ved siden af.
Fantastisk smukke tager de sig ud og matcher hinanden rigtig godt. Den samme grønne farve som hersker på "Green envy" går igen på isopens lange smukke aks..............og jeg er glad for at den fandt vej ned i min kurv da jeg var på plantemarked  ved Hald Hovedgård i maj.
Som sidegevindst så er bierne og alle de andre sensommerinsekter helt vilde med Anis Isopen...så der er et svir af aktivitet i bedet.
Se evt. mine tidligere indlæg om den smukke Ecinacea purpurea "Green Envy" her i indlægget:

Grøn af misundelse eller her i indlægget

....mere Grøn


 



Mon du har nogle perfekte partnere her i starten af august du gerne vil dele med os??????


-------

UPDATE: Jeg var vist lidt træt da jeg lavede indlægget i aftes :0) På billedet er selvfølgelig en hvid Anis Isob og ikke en Liatris - Liatris står godt nok også i bedet og er næsten sprunget ud,  men er ikke kommet med på billedet. Beklager meget fejlen :0)

Læs rettelsen HER og se også Liatris sammen med både Anis Isob og "Green Envy"

18 kommentarer:

  1. Ja de er perfekte sammen de to, og det er smukke billeder.
    Der er også en solhat på min blog i aften. Fatal Attraction, den er også dejlig og står i øvrigt sammen med blåbær, jeg ved ikke om de er perfekte partnere, men jeg synes det er meget søde sammen.

    SvarSlet
  2. Det er "din skyld" at jeg nu er blevet smittet med Solhat-virus. De fotos der er her på indlægget er jo et glimrende eksempel på smittefaren.
    Før kendte jeg kun solhat som "den der mærkelige gule med nedafdhængende kronblade" og den kunne jeg ikke lide.
    Din blog har vist mig en hel anden verden af solhatte - så jeg har helt overgivet mig og er nu den lykkelige ejer af de tre første solhatte :o)
    Hilsen fra Berit

    SvarSlet
  3. Sååå vackra tillsammans!!! Green Envy är superläcker. En sån måste jag försöka skaffa!!!!

    Tack snälla du för dina tröstande ord om buxbomeländet. Kollade in länken till ditt inlägg tidigare i år.... Hoppas dina klot klarar sig. Det är ju helt otroligt hur snabbt svampen spridit sig. Såå sorgligt det är. I kväll har jag fortsatt att sanera. Är livrädd att mina 'gamla' buxbom ska bli smittade också. Nu är det endast nyplanterade som har smittan.

    Ha en fin helg!
    Kram
    Charlotte

    SvarSlet
  4. Hvor er de bare smukke sammen. Du har helt ret, de er da perfekte partnere :-)

    SvarSlet
  5. Skønne billeder og hold da op, hvor er de bare bedårende sammen. Den kombination bliver jeg da nødt til også at kunne nyde i min have. Helt enig med Berit - meget smitsomt.

    SvarSlet
  6. Dejlig kombination på billederne - meen, øh, er det ikke en agastache på billederne?! Liatris er det ikke....
    Green Envy er på min ønskeliste, den er bare skøn!

    SvarSlet
  7. Helt perfekt!! Bättre kan det inte bli!

    Ha det gott!
    /Ruben

    SvarSlet
  8. Envy är rätt ord... Superläckert!
    Eva

    SvarSlet
  9. Altså Dorthe, du er en smittekilde uden lige:o) hvor er de et godt match. Jeg har kun den hvide solhat, Magnus tror jeg den hedder, men nu venter jeg i spænding på hvilke farver de frøplanter fra Echinacea ‘Magic Box’ jeg har sået har. Men denne Green Envy må jeg da også eje.
    Go week-end
    Annette

    SvarSlet
  10. ....så er den rettet Annette - du har selvfølgelig ret - det er ikke Liatrisen det er selvfølgelig Anis Isob der er med på billedet :0) :0)Tak :0)


    -----

    Jeg er glad for at kunne smitte jer med denne skønne staude ;0)

    SvarSlet
  11. Hvor er de smukke sammen:) Ja jeg har da perfekte partnere, men lige nu synes jeg at det hele er lidt forpjusket så jeg har svært ved at sætte navn på. Rigtig god weekend:)

    SvarSlet
  12. Tak søde Lisbeth - jeg er sikker på at du har mange perfekte partnere i din skønne have........og navne kan vi leve uden - i hvert fald lidt ;0)

    SvarSlet
  13. Det kan vist ikke gøres bedre. Det er så flot :-)

    SvarSlet
  14. Søde Vivik - TAK :0)

    -----

    Lea....det kan jeg godt forstå :0)

    SvarSlet
  15. ja, som andre nævner er det meget smitsomt med de fine fotos af dine solhatte. Green Envy er røget på ønskesedlen og tror den vil være fin ved siden af min gamle Solhat "magnus".
    De er virkelig er fint par, både med farven, men især også med de forskellige former og at de kan gro op af hinanden.
    Farvemæssigt har jeg også et dejligt par for tiden, det er rosen Peace og phloxen Shebert blend, de komplementerer dog ikke hinanden så flot formmæssigt som dine, men farvespillet er der.
    God Søndag

    SvarSlet
  16. Jo, virkelig smukke sammen :-)

    Men hvordan har solhatten det med den lidt kraftigt voksende indianermynte? Den skygger ikke for meget for den (solhatten), for det kan den jo ikke lide?

    SvarSlet
  17. De er i høj grad fine sammen - og super udtryk: perfekte partnere. Kan fornemme det staks er adopteret i blog- rummet :-)

    SvarSlet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...