Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

mandag den 22. august 2011

Tør man håbe....




...........på endnu en skøn sommeraften som den i aftes?? Det ville da ikke være for meget at forlange ville det? Her midt i august efter en sommer med kølige aftener????

Nu har jeg i alle tilfælde taget mad op til grillen igen....så byger og regn har bare at søge andre haver end min i aften.....for det der med pludselig at skule søge ly midt i aftensmaden pga en byge det har vi prøvet.....vældigt morsomt men man bliver træt af det i længden.

I år har vi igen været heldige at pindsvinet besøger vores have hen under aftenen......den snøfter og roder op i jorden og gør en ihærdig indsats i bekæmpelsen af snegle....det håber vi i alle tilfælde :0)

I aftes dukkede den op igen mens Claus og jeg sad og nød den stille lune aften på terrassen - Simon der ellers var gået i seng kom op igen, da han ikke kunne sove og fik derfor også fornøjelse af gæstens visit.

Men man skal være hurtig på aftrækkeren........for sådan en lille pindgris løber hurtigt rundt mellem bedene i sin søgen.

19 kommentarer:

  1. En hyggelig lille gæst, I fik der. Og så i godt vejr - vi fik 20mm vand og lyn og torden, så ikke noget med terrassestemning her.. suk..

    SvarSlet
  2. Ja denna sommaren vet jag inte var värmen tog vägen. I helgen har vi dock haft det super fint men kvällarna blir inte långa för det kyler på snabbt.

    Ha det gott
    Kram Anna

    SvarSlet
  3. Her stod den desværre også på regn og torden......
    Men jeg kan liiiige fremkalde mig et fjernt minde om lune sommeraftener når jeg læser dit dejlige indlæg.
    Og herligt med en pindgris i haven, den skal nok tage et par snegle :o)
    Kh Helle

    SvarSlet
  4. Jeg kan sandelig heller ikke genkende din beskrivelse af igår... :o) - men haven er vandet!!

    Hyggeligt med pindgrisen, ham bliver man altså ikke træt af at følge.

    SvarSlet
  5. Godt fanget ind. Ikke så tit man er heldig at se dem, da de dukker op efter vores sengetid :O)

    SvarSlet
  6. Det regnede også her i går aftes, suk igen igen, så der var ikke megen aften terrassehygge her.
    Sød fyr I fik besøg af, det er så hyggeligt når de pusler rundt i haven.
    Ha' en god aften
    Annette

    SvarSlet
  7. Og hvad sker der lige for mig, for jeg aner ikke hvordan vejret var i går aftes, men jeg haavde været ude hele dagen og var så træt så træt:) I dag og aften har det været super skønt vejr og jeg er netop kommet ind. Jeg håber at grilmaden var s Måske er pindsvinet igen på besøg?.køn og at du hygger dig lige nu

    SvarSlet
  8. Det ser hyggeligt ud med lysene, og det lille pindsvin.
    Rigtigt fint billede af pindsvinet :-)

    SvarSlet
  9. Billedet med lygterne giver mig lyst til at gå ud i haven og åbne en flaske rødvin :-)
    Du har ramt 'hyggen' med det foto!

    /Jessica

    SvarSlet
  10. Regn og torden stod den også på her i går aftes, men her til aften var der skønt. Jeg har også haft besøg af et enkelt pindsvin her i sommer. Nu kommer de der unævnelige snegle, så der må gerne komme flere pindsvin ;-)

    SvarSlet
  11. Ren råhygge :-)Når vejret bliver surt tænder jeg lys og olielamper i mit lille havehus og trækker derind. Må indrømme at de pokkers myg har gjort aftenerne lidt ..... flagrende :-)

    SvarSlet
  12. Ja det regnede også her i går aftes fra kl. 19, men i dag var det en dejlig stille aften, så det var næsten ikke til at løsrive sig.

    SvarSlet
  13. Fin aftenstemning du her skildrer. Søndag var i sandhed en fantastisk dag her i Østjylland og vi undgik regn men trak indenfor til spisning kl. 19.30.

    Sødt pindsvin - en rigtig haveven :)

    SvarSlet
  14. Kære Dorthe

    Undskyld jeg løber lidt med dit indlæg og skifter emne midt i det hele, men jeg har lige været inde og kigge på "Mine Klematis", som du har listet øverst. Årsagen er, at jeg har plantet 3 klatreroser og venter på yderligere 2. Naturligvis skal der klematis med ned i hullerne, og desuden har jeg sat et par stykker i rionettet mod den ene nabo. Derfor opdagede jeg, at du har listet Pink Fantasy (som er en af mine nyerhvervelser) som gruppe 2. Clematis Danmark og etiketten siger gruppe 3.

    Nå, det jeg egentligt ville spørge om er, hvad dine erfaringer er med Broughton Star, som ser yyyyyndig ud, og prinsesse Alexandra som jeg har haft kig på længe. Blomstrer de lidt eller meget? Er de sunde? Hvor høje er dine blevet? Osv. osv. Dette er ikke et ønskeprogram, men man kan jo prøve:-) Især når du nu så fint har dedikeret specielle sektioner til bl.a. klematis :- )

    SvarSlet
  15. Det ser vel nok hyggeligt ud - og supergodt billede af pindsvinet :-) Desværre har vi ikke pindsvin mere. Vi havde ellers pindsvin og unger i stalden på et tidspunkt (for nogle år siden).

    Kh. Marlene

    SvarSlet
  16. Sikke et godt billede af din lille pindgris, hvor er du heldig :-)
    Og et rigtigt hygge-billede med lamperne.

    SvarSlet
  17. Kor koselig og få besøk av denne lille søte fyren, sonnt har æ aldri sett i virkeligheten, ha en fin kveld,hilsen Lisbeth :O

    SvarSlet
  18. Vores grill har også kun været tændt 3 gange denne sommer :( dejligt husdyr :)

    SvarSlet
  19. .....det er utroligt så forskelligt vejret kan være være på sammen aften i lille Danmark. Vi fik grillet og hygget et par timer med en kær kollega og hendes mand......men den lune aften fra dagen før måtte vi undvære - det var noget køligere men stadig godt og hyggeligt når jakkerne kom på :0)

    -----

    Søde Nette - tak for dine opmærksomme øjne.....det er selvfølgelig en fejl at Pink Fantasy har sneget sig i den forkerte gruppe - tingene går åbenbart lidt for hurtigt ind imellem - det må jeg snarest have rettet ;0)

    Ønsk du bare ;0) Prinsesse Alexandra er utrolig smuk og blomstre længe først med de smukke dobbelte og lidt senere med lidt mindre enkle men bestemt stadig smukke blomster. Hos mig er den ikke ret høj - 1,2 m ca. da den står op ad et stakit i noget tør sandet jord......ikke helt optimale forhold men den trives okay -se evt. her:

    http://froekensolhat.blogspot.com/2011/05/alexandra.html


    Broughton star skulle være ganske hårdfør og den er utrolig smuk. Min har dog ikke blomstret i år da den desværre frøs helt tilbage i vinter og derfor kun har sendt nye skyd uden blomster afsted. Det er en montana og bliver jo derfor ganske høj og omfangsrig........jeg købte den af Flemming Hansen og efter hans anbefaling i stedet for den Rubens jeg havde i forvejen. Læs evt. her:

    http://froekensolhat.blogspot.com/2010/05/hvad-var-det-sa-lige-med-rubens.html

    Planen lige nu er dog at den skal flyttes, da legetårnet den klatre op ad nok skal flyttes ud til min nevø og niece her i efteråret....så må vi jo se om den blomstre næste forår igen :0)

    Held og lykke med valget.

    Jeg beklager den lange respons tid Nette, men jeg har lige mistet min svigerfar så vi står midt i forberedelser af en en begravelse :0(

    SvarSlet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...