Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

søndag den 11. december 2011

Julerose og skæve stolper



Mellem lavendel og buksbomhæk står denne julerose lunt og i læ........det nyder den og belønningen har været en tidlig blomstring i vinter. Nu er de første blomster ved at falme men, bagved og under løvet er der flere tykke knopper på vej op af mulden........ selv om det indimellem er trist og gråt derude så er der meget at glæde sig over alligevel.

Jeg skal vist ud og rette lidt op på fuglehuset.......stormen har  haft et godt tag i stolpen og krænget den til den ene side og glaslanterne i træet skal  også lige filtres ud af grenene - så kan de blive julerengjort i samme ombæring - det trænger de vist til.

Gertrude Jerkyll har stadig en enkelt knop at danse med og hvis det ikke var fordi at det var så koldt - ja så kunne man helt få lyst til at sidde lidt der i solstolen



Glædelig 3. søndag derude :0)

13 kommentarer:

  1. Min hvide julerose blomstrer også flot derude, men det kan den nu også sagtens, for den er nykøbt :o)
    Jeg tror, du skal vente nogle måneder med at bruge solstolen.
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
  2. Pjat - bare sæt dig i stolen med en varm kop te og nogle tykke tæpper! Neeeej, det må nok hellere vente til foråret. Sidst jeg kigede til mine juleroser, var der ikke noget at se, men jeg vil snart gå ud og kratte lidt i bladene omkring dem igen.. man er vel en utålmodig sjæl..

    SvarSlet
  3. Lækkert billede - det nederste :-)

    SvarSlet
  4. Hvis det kun er stolpen til fuglehuset, som har taget skade af stormen, så er det vist heldig sluppet, for har ligesom hørt, at stormen var slem hos jer.

    Var lige forbi min julerose og der var desværre ingen knopper at se - håber de kommer.

    SvarSlet
  5. Hej. Det var gode billeder. Jeg kan godt forstå, du glæder dig over din julerose. Det er en dejlig blomst. Der er også knopper i mine, som er nykøbte. I skyggebedet er mine påskeklokkr fuld af knopper, så det er nemlig dejligt, at der er noget i al det gråe!

    SvarSlet
  6. Åh så fint med julrosen! De blommar tyvärr inte hos mig än :(
    Hoppas du får sitta i din solstol ofta!
    Kram
    Katarina

    SvarSlet
  7. Julerosen. Jeg holder meget af den blomst.
    At gå at nusse i haven, det er en fryd og glæde :-)

    SvarSlet
  8. Sikken skønt billede. Straks ud og kigge til mine juleroser og sørme om de ikke også er på vej. Jeg er "kommet" til at klippe bladene af for ikke og få sygdom i dem, så de er lidt bare og har derfor fået lidt gran over sig indtil videre:)

    Jeg er så heldig, at jeg har været på besøg på Gartneriet Spiren og købt lidt juleroser der.....og de blomstre så smukt lige nu.

    God dag og mange hilsner
    Lise Lotte

    SvarSlet
  9. Hej Dorthe..
    Hvor dejligt at din julerose blomstrer :)
    Min blomstrer ikke ihvertfald ikke når den formodes at gøre det omkring juletid. Det er først senere på året men den er købt som en julerose..
    Skønne billeder..
    Og fortsat god herfra..
    Mange hilsener Karina

    SvarSlet
  10. Godt det kun er fuglehuset der er blæst skævt, og ikke dit paraplystativ til platantræet.
    Skønt at juleroserne allerede er igang med og blomstre nu og ikke ligger gemt under en masse sne;o)
    Knus
    Annette

    SvarSlet
  11. Åh, vad jag längtar efter blommande julrosor! Men jag får vänta, för alla mina är nyplanterade...
    Ha det fint,
    Charlotta

    SvarSlet
  12. Tak for jeres kommentarer.....julerosen er uundværlig på denne årstid......og i år blomstrer den usædvanligt tidligt her - dog er det kun den ene der er så langt fremme.....de andre ligger lige og tænker over det inden deres fede knopper skydes afsted :0)

    Ja vi var heldige - endnu en gang var det kun vandtønden der fik en tur ud i haven........og espalieet holder til UG :0)

    SvarSlet
  13. Jag älskar julrosor! Man får liksom aldrig nog av dem.
    Ha det gott och välkommen i utlottningen.
    Annika

    SvarSlet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...