Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

mandag den 5. december 2011

Den første sne............


..............var forlængst smeltet da jeg kom hjem fra arbejde idag. Men det er ganske vist....... i formiddags faldt der nogle enddog hæftige snebyger oppe på arbejdet - og mine egne unger kan bekræfte at det også gjaldt her i byen.

Når nu jeg ikke kan fremvise noget af det smukke hvide så må I tage til takke med noget af det brune.....som jo i grunden også er ganske smukt når man tænker efter. Øverst er det en del af mit hvide bed der  står med vinter strunkne aks og tilføre haven......ja jeg ved snart ikke - lidt forfalden skønhed ;0)

Nederst er der stadig lidt hvidt........ den hvide okseøje svejer stadig helt henne ved hækken og en enkelt solhat vælger at blomstre lige nu hvor polarvinden og hagl og snebyger har fundet vej til landet..........amasing.


 Kræfterne er så småt ved at vende tilbage i kroppen efter en heftig omgang feber......så nu håber jeg at lysten til julehygge og pynt begynder at indfinde sig. Computeren har som I ved været til sundhedstjek og i første omgang var vi lovet helbredelse, da det åbenbart var et grafik kort der var stået af. Men ak........et nyt grafikkort gjorde ingen sommer på den front - i stedet måtte vi købe ny.......det var så årets julegave ;0)

16 kommentarer:

  1. Jamen så vil jeg da skynde mig at sige tillykke med nyerhvervelsen, mon ikke også I kan mærke en forbedring på både det ene og det andet...og dejligt at du også er sundhedstjekket igen. ;o)

    Jeg blev lidt overvældet over din overskrift og dernæst dit nye bloghoved, men heldigvis.... var det ikke så slemt som først antaget ;o) (- for min skyld må sneen nemlig gerne blive helt væk).

    SvarSlet
  2. Jeg havde hørt rygter om sne i det nordjyske, heldigvis var det ikke så alvorligt,når det allerede er væk.
    Godt du er ved at komme ovenpå igen. Og så må du glæde dig over den nye computer, sådan en kan man nemlig ikke undvære som haveblogger, selvom det ikke lige var den julegave du ønskede dig.
    Kh
    Lisbeth

    SvarSlet
  3. Her ovre var der ingen sne i denne omgang - så vi venter fortsat på den hvide jul.
    Dine staudeaks kan jo bringe gode minder om hele sommerens blomsterflor,hvis vi skal være positive...og det skal vi jo være :o)

    SvarSlet
  4. Tillykke med julegaven. Jeg håber du bliver glad for den. Jeg kan rigtig godt lide din header. Det er lidt eventyr-jule-agtigt. Sneen ligger stadigvæk på græsplænen her hos os og der er kun 2 grader udenfor, jeg blev også lidt overrasket i morges over sneen. For min skyld behøver der ikke at komme mere. Jeg vil nemlig gerne kunne cykle hele vinteren, da bus og tog er så besværligt!

    SvarSlet
  5. Också här var det snö en kort tid. Men jag tycker dina bilder är väldigt stämningsfulla, även utan det kalla vita.
    Eva

    SvarSlet
  6. Hvor er det godt at du er ovre feberen så julestemningen kan indfinde sig og tillykke med den nye pc.
    Billedet af stauderne er smukt - og ville være endnu smukkere med hvid baggrund. Jeg ved at sne er besværlig, men jeg elsker det hvide landskab, men det må gerne vente med at komme til jeg har fået vinterdæk på bilen;)

    SvarSlet
  7. Tillykke med det nye køb ;)
    Og jeg er da glad for at de ikke har sneet her. Lidt slud i 5 minutter fik vi dog, men det var alt. Sneen kan de godt vente med til juleferien, så er det helt ok, bare den er smeltet igen til vi starter på job ;)

    SvarSlet
  8. Vi fik kraftige haglbyger her til aften (Fyn), men ellers har vi heldigvis ikke fået sne. Jeg vil gerne undvære i år ;-)

    Kh. Marlene

    SvarSlet
  9. Uh, kom helt til at fryse, da jeg så din nye header. Men. Jeg synes altså den er så fin!

    Og hvor er det dejligt at du er frisk igen...Men klart jo at solhatten blomstrer, er for at minde dig om straks at tage 40 Echinacea dråber hvis halsen kriller igen :)

    Skønne billeder, jeg kan godt lide stauder i forfald...næstbedst dog måske kun..

    kh Anne Mette

    SvarSlet
  10. Man skal ikke undervurdere det brune. Slet ikke på en grøn baggrund :-). Sneen må også for min skyld gerne blive langt væk. Jeg fik rigeligt de sidste to år, men kommer den finder jeg nok alligevel en måde at værdsætte den på.

    Godt du er oven på igen. Forhåbentlig var det din eneste influenza i år. Det er SÅ kedeligt.

    Ha´en god aften - med den nye computer måske :-)
    Birgitte

    SvarSlet
  11. Tillykke med julegaven.
    Smukke billeder.
    Tak for kigget.

    SvarSlet
  12. Det er godt at høre, at du er ved at være ovenpå igen :-)
    Og tillykke med den nye 'puter. Jeg fik også ny i efteråret, og det nyder jeg virkelig. De bliver så hurtigt forældede :-)
    Ja, jeg er altså helt lettet over dine brune billeder. Jeg kan godt lide at se jord, og planter, selvom de er visne. Så jeg håber ikke på ret meget sne i år, sorry :-)

    SvarSlet
  13. Godt at høre, at du er ved at komme dig. Det lægger unægtelig en dæmper på december-gøremålene, når man er sløj.

    Sneen har jeg tilgode endnu, men den kommer nok snart her til også.

    SvarSlet
  14. ......tak......billederne i headeren er selvsagt fra dn flotte vinter sidste år.

    Jeg hepper på sne masser af sne i december og januar.....men sne på en sådan måde at det kommer - veje bliver ryddet og sneen bliver liggende i mange dage med klar frost og høj solskin. Der bliver så dejligt tyst når sneen ligger et lydisolerende lag over landskabet ;0)

    SvarSlet
  15. Godt er du er blevet frisk igen, så julehyggen kan indfinde sig:o). Sneen må gerne udeblive i år, jeg fik sørme nok af den sidste år og ikke noget med snestorm op til jul igen, for så kommer jeg heller ikke til over til familien i Jylland i år.
    Knus
    Annette

    SvarSlet
  16. Hej Dorthe
    Godt at høre at du er oppe igen.December er en "træls" måned at være syg i da der er så mange gøremål. Dejligt med billeder fra haven - der er jo altid skønt i haven.
    Vi har været så heldige at få lidt sne og rimfrost som blev liggende et par dage..men nu er alt blæst og regnet væk..
    Håber nu på sne i en periode da alt bliver så dejligt "rent" og nyder den stilhed som sneen kan give..
    God weekend herfra..
    Mange hilsener Karina

    SvarSlet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...