Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

mandag den 26. december 2011

Lysfest.........


.....i haven juleaften.
Jeg elsker hygge og stearinlys og er storforbruger af hvide stearinlys. Således også i julen og i juledagene. Det er så hyggeligt når mørket bryder frem at tænde et par lys i skumringen, finde et spil kort eller en god bog frem, eller bare læne sig tilbage og nyde.

I år havde vi bl.a. svigermor på besøg og havde en rigtig dejlig stille og rolig hyggelig jul. Svigermor kan dog desværre ikke rigtig tåle al den os der kommer fra stearinlysene, så juleaften måtte vi begrænse stearinlyshyggen indendøre. Istedet blev der i den blå time tændt op til julefest i haven og lige uden for køkkendøren......det var rigtig hyggeligt.



Nu vil jeg læne mig tilbage og nyde stearinlyshyggen indendøre og måske så småt starte op med lidt populær armchair gardening........det begynder jo så småt at trække i én for at planlægge næste sæsons glæder. Tusind tak for alle jeres dejlige julehilsner - skøn læsning ;0)


25 kommentarer:

  1. Så vackert med alla ljusen utomhus. Riktigt mysigt.

    Ha fortsatt fina juldagar.
    Hälsar Åsa

    SvarSlet
  2. Hyggeligt med alle de lys du har udenfor :-)

    SvarSlet
  3. Så vakkert med alle lysene, jeg elsker simpelthen også masse lys i hagen, og gleder meg til å lage et slikt lysshow på nyttårsaften:) Armchair gardening I love it:) Kos deg masse:)

    SvarSlet
  4. Super hyggelig lysfest :-)
    Fin måde at gøre det på. For 2 år siden havde vi min meget syge mor med ilt-apparat juleaften. Der var af samme grund ingen levende lys indendørs. Det var en lidt anderledes juleaften uden lys på juletræet, men vi havde det jo hyggeligt alligevel.

    SvarSlet
  5. ...og jeg nød al den hygge der strømmede fra jeres have hver gang Otto skulle ud at tisse. ;) Ih, hvor var det smukt med lysene selvom jeg kun kunne se nogle få af dem. :))

    SvarSlet
  6. Hej Dorthe
    Det ser rigtig fint ud med alle de levende lys i haven, og så kunne I jo nyde dem der i stedet for.
    Kh
    Lisbeth

    SvarSlet
  7. Riktigt mysig julstämning i din trädgård. Fint!

    God fortsättning,
    Rebecca

    SvarSlet
  8. Hvor ser det hyggeligt ud med alle lysene i haven, jeg elsker også sterinlyshygge både ude og inde:)

    SvarSlet
  9. Så vackert och stämningsfullt! Kram Hanna

    SvarSlet
  10. Hvor er det smukt, og dejligt det blev en aften hvor det kunne lade sig gøre :o)

    SvarSlet
  11. Det ser da helt eventyrligt ud :-)
    Glædelig bagjul.
    Knus Signe

    SvarSlet
  12. God fortsättning.
    Jag vill också ha ljusfest!
    Kram
    'Annika

    SvarSlet
  13. Hvor ser det hyggeligt ud med alle de lys i din smukke have og det var da en ekstra fin løsning når nu I ikke kunne have lys indendøre.

    SvarSlet
  14. Waua hvor det smukt med alle de levende lys i mørket.
    Nyd lænestolen og glædelig bagjul herfra også :o)
    Kh Helle

    SvarSlet
  15. Ja det var faktisk meget smukt......og helt undvære de levende lys kunne jeg ikke så det blev til et rigtigt godt kompromis til glæde for alle.

    Desværre nåede jeg ikke til armchairgardening delen.....der bød sig andet til i stedet i går......måske i dag ;0)

    SvarSlet
  16. Det ser bare super hyggeligt ud med alle de lys.
    Stakkels svigermor der ikke kan tåle osen.. Jeg læste også engang at røgen fra stearinlys er lige så skadelig som cigaretrøg.. Den er da værd at tænke overi disse tider hvor de fæeste mennesker ryger udenfor, men brænder hundrevis af lys af indenfor..

    Det logo for danske haveblogs - er det dig der har lavet det? Det er nemlig ikke på selve siden for danske haveblogs.. Jeg vil spørge om jeg må kopiere det over på min blog? (hvis det altså er dit ;-))

    SvarSlet
  17. Der ser så mysigt ut med alla ljusen.Jag har oxå tänt massor av ljuslyktor ute under julensdagar.
    KRAM från mig!

    SvarSlet
  18. Det ser rigtig hyggeligt ud med alle de lys. En god idé! Jeg håber, du hygger dig med armchairgardening. Glædelig baghjul.

    SvarSlet
  19. Gode billeder.
    Rigtig hyggeligt med alle de mange udendørs lys.
    Tak for kigget.

    SvarSlet
  20. Hvor ser det smukt ud med alle de levende lys udenfor :-) Vi havde også tændt en masse til Michaels fest for at byde gæsterne velkommen. Det er så dejligt.
    Åh ja, den armchairgardening. Jeg røg på en frø-ordre igår aftes fra T&M, og nu har jeg fundet alle mine frø frem. For i år skal jeg altså have den sorteret og have smidt dem ud som er for gamle. Alt den skønne have-planlægning :-)

    SvarSlet
  21. Lysinspirasjon! - jeg takker og tar den med hjem. Men jeg må vel vente til denne Dagmar har forlatt landet - lys og storm er ingen god kombinasjon;-)

    Kom innom fordi jeg lager en lenkeliste - jeg trodde man kunne klare seg uten, men det var feil. Og da må jeg jo ha denne bloggen med.

    God romjul til deg

    SvarSlet
  22. Helena......billedet/logoet er et jeg har lavet og er til fri afbenyttelse ;0)

    -----

    Ja lys og lygter må der til. Håber da snart Dagmar løjer af......her er det ganske roligt igen ;0)

    SvarSlet
  23. Rigtig dejlig jule -og eventyrsstemning i din have med alle de levende lys.
    De bedste hilsener
    Kirsten

    SvarSlet
  24. Jeg kan heller ikke få nok af stearinlys i den mørke tid, og det ser meget stemningsfuldt ud i din have.

    SvarSlet
  25. Tak for det - kopiere straks logoet :-)

    SvarSlet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...