Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

søndag den 29. maj 2011

En bøn om varme.......



Det var så den week-end....................i morgen står den på afspadsering og jeg vil virkelig gerne bede om godt vejr og sol i rigelige mængder, så haven igen kan indtages efter en ualmindelig kold afrunding på maj.

Billederne her af mine skønne rosenkraver er fra i fredags hvor de sprang ud i sol og blæst som det ses :0)

Lige om hjørnet venter den lyserøde juni, hvor flere af mine lyserøde blomster snart vil følge rosenkravens eksempel og springe ud.........det ser lovende ud når jeg kigger på antallet af knopper på pæonerne - for som I ser på billedet nedenunder (dog af en hvid pæon) bugner det med skønne, skønne knopper......og tro mig dem kan man heller ikke få for mange af :0)





10 kommentarer:

  1. SIKKE nogle flotte pæoner... glæder mig til et billede når de er sprunget ud. Og mon ikke det sker snart? De lover jo godt vejr til næste weekend.... så sker der sikkert en masse efter ALT det her regn.
    Også tak for alle dine hilsner på min blog... :-)
    Hilen Susan

    SvarSlet
  2. Vi blev forvænt med lunt vejr tidligere, så nu må det gerne komme igen med juni's komme.

    Pæoner er smukke og der er rigtig mange flotte knopper på din plante - den må vi se mere til, når den er udsprunget :-)

    SvarSlet
  3. Jeg har lige set i vejrudsigten at din bøn er hørt, så jeg ønsker dig en rigtig dejlig mandag, hvor du kan nyde pæonknopperne og rosenkraver endnu mere:)) Det bliver jo ren pæonfest i din have når de springer ud!

    SvarSlet
  4. Mere varme ville være skønt, og så gjorde det absolut ikke noget, at vinden lagde sig.
    Pæonerne ser ud til at være lige på trapperne. Det bliver herligt :-)

    SvarSlet
  5. Jeg kan se at din bøn om det godt vejr bliver opfyldt. Får helt lyst til at gå ud for at erhverve en rosenkrave. Den er bare så flot.

    SvarSlet
  6. Ja, det har godt nok været koldt og blæsende. Heldigvis er jorden blevet gennemvandet, men det har ikke været godt for mine små sommerblomster, som jeg næsten lige har plantet ud..... Men i denne uge skulle varmen jo komme :-)

    Kh. Marlene

    SvarSlet
  7. Jeg har også sået Rosenkraver i år. Det er søde og enkle blomster.

    SvarSlet
  8. Håper også på sol og varme, synes vi har hatt nok regn og vind nå.
    Nydelige Rosenkraver og så mange peonknopper du har.
    Ønsker deg fine hagedager forhåpentligvis med sol og varme. :O)

    SvarSlet
  9. Håber du har nydt det supergode solskinsvejr i haven :-) og alle dine dejlige blomster og knopper. Vi har to pæonknopper vi taler meget kærligt til. Måske vil de danne mode og blive til flere næste år.

    Ha´en god uge
    Birgitte

    SvarSlet
  10. ....dagen har været fantastisk - endelig fik jeg tid til at plante sommerblomster ud :0)

    SvarSlet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...