Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

mandag den 16. maj 2011

.......jeg når det :0)


Pink Lady Juli 2010

I år er den helt gal......jeg plejer at have store flotte klatrende ærteblomster i krukker i drivhuset på dette tidspunkt i maj - men tiden er løbet fra mig i år.

I dag skal det være  - jeg har langt om længe fået sået ærteblomsterne og de har nu sådan en størrelse at de nu endelig skal plantes i krukker.

Ærteblomsterne er et MUST i haven......deres duft er himmelsk berusende på en varm sommerdag med finregn......uhmmmmm - jeg glæder mig allerede.

Marie-Louise fra den frodige have på fyn henviste for noget tid siden til dette link med et fantastisk tip om hvordan man fordobbler sin beholdning af ærteblomster og hvem kan ikke bruge sådan et tip om denne gudeskønne sommerblomst - jeg kan  :0)

11 kommentarer:

  1. Ja selvfølgelig når du det! Det er også lige før der er gået total selvsving i at være tidlig ude med det hele, men det er ikke altid man vinder noget når planterne plantes ud for nogle kan gå i stå af kuldechock.
    Det er et fint link til et godt beskrevet tip:o) pøj-pøj med det hele søde Dorthe:)

    SvarSlet
  2. Det ku være jeg også skulle prøve at fordoble de lavendelfarvede ærteblomster jeg har sået i år.
    Herligt tip:O)
    Knus
    Annette

    SvarSlet
  3. O jag har inga luktärter i år heller...nu får jag skärpa mig :-)
    Får alltid så mycke löss o mjöldagg på dom.Har du några förebyggande tips jag vill inte ta till nått gift!
    KRAM från mig!

    SvarSlet
  4. Åh, ærteblomster skal man have. Jeg har også masser. Men de står stadig lidt klemt i de første priklebakker. Men de skal nok blive gode i krukker og bede. Vi er ikke så langt henne endnu. Vi tror det bare ;-)

    SvarSlet
  5. Jeg er HELT lettet over at læse lidt om, hvad der IKKE er nået på flere blogs. Troede kun det var mig. Jeg har roottrainers stående med lathyrus. Og de er totalt kede af det, for de burde have være plantet ud i krukker. Jeg er rendt ind i lidt problmer med dem, som jeg vist skulle skrive lidt om på min blog snart. For jeg egner mig helt ærligt ikke til alt det så-halløj. Håber lathyrusserne (hedder det virkeligt det mon?) tilgiver mig, for de bliver først plantet om i weekenden. Jeg kan ganske enkelt ikke nå det før.

    SvarSlet
  6. Ja, luktärtor är ett måste :-) I år har jag kommit ihåg att så dom faktiskt. Men förra året var jag sen. Ibland kan man ju köpa fördrivna - det är bra.

    Kram
    Charlotte

    SvarSlet
  7. Erteblomster er så fine, har selv sådd dem, gleder mæ til de blomstrer, Lisbeth :O)

    SvarSlet
  8. Nu har jag läst, och framför allt tittat, på dina senaste inlägg. Jag satt Oh och Ah och Ih vid ditt förra med den allra vackraste färgkombination och skiftningar och schatteringar som jag sett på länge. En sådan vacker vårrabatt!

    Kram Anna Vattenkanna

    SvarSlet
  9. Pyha.. så er det håb - selv for mig. Såede først mine ærteblomster i går!!!

    SvarSlet
  10. .......og nu regner det så de får al den vand de behøver de skønne :0)

    SvarSlet
  11. Jeg har for første gang prøvet at så ærteblomster , syntes at de er så smukke og dufter så godt - da jeg plantede dem ud for ca. 1 mdr. siden - lignede de jeg ved ikke hvad - i dag tror jeg på at der kommer blomster i dem.
    Ha´en god søndag - og tak for din kommentar til mit slumretæppe.
    /Hanne Bente

    SvarSlet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...