Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

mandag den 31. januar 2011

Under grandække.......

IMG_1780
Træpæon springer ud maj 2010


IMG_1774
Hængekøje-øen bliver forskønnet med træpæon der springer ud.


......gemmer sig min skønne træpæon. Det er simpelthen svært at forstille sig at den om godt tre måneder forhåbentlig står i fuld flor med sine skønne lyserøde blomster. Sidste år var der tre knopper/blomster på...... det antal håber jeg bliver gradvist forøget for år til år. Skønt er det i alle til fælde at ligge i hænge køjen en lun majdag og nyde synet.

Jeg længes.......

I skal vide at jeg simpelthen bliver så glad når jeg efter en travl fødselsdags week-end kigger ind på bloggen og finder alle jeres glade og skønne kommentarer......det er fantastisk og jeg kommer snart rundt til jer alle igen stol på det.....tiden er bare en smule knap i disse dage :0)

Sweet spring dreams........

Træpæonens smukke frøstand titter op gennem grandække.


7 kommentarer:

  1. Dejlig billeder der også får mig til at længes....

    Kender det godt. Både det der med at længes og det der med ikke at nå hele vejen rundt ;-) Kunne, hvis jeg havde tiden, bruge dobbelt så lang tid på at komme rundt til alle de skønne haveblogs der findes....

    Men sådan må det være lige nu og glæden ved at komme omkring dem jeg når er stor.

    Mange hilsner fra Mette

    SvarSlet
  2. Kære Frøken Solhat
    Fantastisk blog du har lavet, som jeg nyder at besøge, hver gang jeg har et lille pusterum...jeg har lige et spørgsmål til dig ang. træpæonerne, som jeg selv har haft kig på igennem længere tid - hvor lang tid har du haft din inden den kom i blomst, og er den vanskeligere end de almindelige pæoner? - jeg er af en utålmodig natur...

    SvarSlet
  3. Uhm det ser himmelsk ud, kan godt forstå du længes. Jeg kender også god det at man ikke får kommenteret hos alle, og jeg får dårlig samvittighed, men det kan være svært at få tid, når job og familie også skal passes.
    forsat gode hængekøje drømme :o)
    Annette

    SvarSlet
  4. Åhhh så fint att ha en trädpion... förstår att du längtar!!!!

    Kramar
    Charlotte

    SvarSlet
  5. så nydelig frøstand! Det var som stjernanis (krydderet). Ja, er det ikke rart å tenke på, om noen dager står hagen igjen og bugner av farge :)

    SvarSlet
  6. Underbara bilder och fröställningen är verkligen magisk!!!
    Kram!

    SvarSlet
  7. Mette......ja døgnet er jo desværre sådan indrettet at det kun har 24 timer - selv om man ind imellem godt kunne bruge 32 ;0)

    -----

    Villa Villakulla ;0) Tusind tak for de pæne ord og du er altid velkommen. Skriver lige lidt uddybende om hvordan jeg har plantet den under indlægget :0)

    Det med utålmodigheden kender jeg.......men der er en vis tilfredstillelse når lang tids venten bære frugt :0)

    -----

    Annette......tak - drømmene lever videre om end i sofaen endnu :0)

    -----

    Charlotte.....det bliver så godt om et par måneder......men ventetiden går det hele endnu bedre :0)

    -----

    Anne.....ja frøstanden er helt fantastisk smuk....og noget større end stjerneanis, med dog uden den lakridsagtige duft :0)

    -----

    Charlotta ......tak......de er smukke hele året rundt :0)

    SvarSlet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...