Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

tirsdag den 4. januar 2011

Solformørkelse.......


Solformørkelse over middelfart i formiddag. Billedet er lånt på TV2 vejret´s hjemmeside.
Formørkelsen er partiel og månen dækker 73% af solen

........nej, nej - selvfølgelig ikke her!!!!! Det er som om jeg ikke er så heldig med naturens forunderlige fænomener her i vinter. Måneformørkelsen d. 21. dec. sov jeg fra og i dag var der så skyet på arbejdet at jeg kunne skyde en hvid pind efter solformørkelsen også. Meteorsværmen i nat blev også skjult godt bag et skydække........tjuhej hvor det går!!!

7 kommentarer:

  1. Tak for din søde kommetar :)
    Ja, det er rigtig meget øv. Vi kunne heller ikke se hverken meteorsværm eller solformørkelse, p.gr. a at det var overskyet. Vi må håbe på bedre held næste gang :)

    SvarSlet
  2. Jeg så heller ikke nogen solformørkelse...så nu kan jeg kigge på billeder på nettet istedet...
    øv for det overskyede...

    SvarSlet
  3. Kære Solhat.

    Velkommen i klubben for smuttede naturfænomener.

    Jeg har heller ikke haft hel med at den nogen af delene. En gang skal jeg altså over og se sortsol i Tøndermarsken, men hvornår:-)

    SvarSlet
  4. Øv for dig! Her var det også skyet fik jeg at vide da jeg fik at vide at der havde været solformørkelse:)

    SvarSlet
  5. Hej Solhat.
    Ja, jeg jo må så indrømme at det slet ikke var gået op for mig at der var solformørkelse, så det var først i eftermiddags at jeg fandt ud af at jeg skulle ærger mig... - og det var jo ligesom spildte kræfter ikk'!? ;o)
    Sort sol!! Det har jeg også talt om i årevis, kan I huske da Søren Ryge viste den fantastiske udsendelse om fænomenet? Desværre har jeg indtryk af at det er blevet et kæmpe tilløbsstykke, men prøves skal det da... engang!
    Til gengæld har jeg haft en blog-åbenbaring idag! Nu har jeg haft egen haveblog i ca. 1½ uge og så går det op for mig, at jeg på de blogge jeg har tilknyttet inde hos mig selv, kan se når der er nyheder! Se det var jo smart! Så behøver jeg ikke surfe tilfældigt rundt som jeg har gjort hidtil.... verden er fuld af overraskelser og naturfænomener... god aften til alle fra fru friis ;o)

    SvarSlet
  6. Hvor ærgeligt, men det lykkes vel for dig en dag, og så glæder jeg til at se dine billeder:o)

    SvarSlet
  7. Søde Michaela......vi må krydse fingre :0)

    *****
    Anita......nej lykkestjernen slog desværre ikke til idag.

    *****

    Madam Bæk.....sort sol står også stadig på min "naturfænomener at opleve"- liste. Det skulle være helt fantastik.

    *****

    Lisbeth - ØV ØV :0)

    *****

    Fru Friis.....ja verdenen er forunderlig både den virklige og blog-verdenen.Og velkommen ind i dette fantastiske univers....er sikker på du kommer til at trives.
    Jeg husker den godt den udsendelse med de helt fantastike optagelse.....man forundres over at det kan lade sig gøre at flyve i sådanne formationer :0)

    *****

    Det håber jeg virkeligt Annette....og så skal du nok få lov at kigge med :0)

    SvarSlet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...