Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

mandag den 24. januar 2011

Morgen stille og planer


Dagen i dag starter stille og roligt med at forsøg på at få min "afspadseringskonto" lidt ned  timer. Jeg har fri og nyder morgenen og stilheden - hvis det da ikke var for både opvaskemaskine, vaskemaskine og tørretumbler der allerede snurre lystigt og sender deres vibrationer ud i hele huset.

Lidt senere skal jeg en tur til staden og gøre en masse fødselsdags indkøb. Jeg er nemlig så heldig at der er tre her i husstanden der har fødselsdag inden for de næste 28 dage og oven i hatten en kær veninde og gammel bofælle der fylder fyrre :0)

Week-enden er bare fløjet af sted og jeg nåede ikke meget udenfor døren.....men måske jeg når det i eftermiddag. Dog blev det til en time i går eftermiddag hvor Maria og jeg bare måtte ud og afprøve min julegave, et længe ønsket bålfad. Det var hyggeligt med lidt røg og ild i haven en kølig januar søndag.



10 kommentarer:

  1. Hej Frøken Solhat

    Jeg kom lige forbi din dejlige blog. Nu er jeg blevet fast læser.
    Det billede af en fingerbøl/digitalis, du har i Must Have, det er da bare en ganske almindelig en, er det ikke? Sådan ser fingerbøllene i hvert fald ud i vores gamle have.

    God mandag.

    - Ungersvenden

    SvarSlet
  2. En dejlig ide at tænde bålet sådan en januardag...

    SvarSlet
  3. Hej Dorthe.

    Så har jeg lagt din blog på Staudefeens blog - som nævnt i svar til dig.

    Jeg ville blive glad, hvis du har lyst til at lægge min adresse på din side.

    Det er en rigtig smuk og interessant blog, du har.

    Vi mailes sikkert ved :-)

    Mange hilsner

    Marlene

    SvarSlet
  4. Hej Ungersvend :0) Du er altid velkommen.

    Du er heldig hvis du er den ejer af denne smukke fingerbøl......jeg er helt vild med farvekombinationen. Jeg har selv flere forskellige fingerbøl i haven men de er mere slanke, ikke så "buttede" og har ikke denne skønne rosa farve der nærmest går over i cremehvid.

    -----

    Søde fru Friis.....det var skønt med lidt røg i haven :0)

    -----

    Søde Marlene selvfølgelig....og det er nu gjort :0)Takker for komplimentet......Skønt at have dig med her i blog-land :0)

    SvarSlet
  5. Super - tusind tak :-)

    Jeg glæder mig til at læse dine indlæg for fremtiden.

    :-) Marlene

    SvarSlet
  6. I lige måde du skønne fynbo :0)

    SvarSlet
  7. Hej igen

    Men hvilken farve er dine fingerbøl så?

    Vores har krydset med hinanden, så vi har både som på billedet der, nogle hvide med de mørkrosa pletter og nogle næsten helt hvide uden pletter. Ja, de er flotte.
    Hvert efterår smider jeg omhyggeligt frøene rundt, så der kan komme endnu flere planter. De danner nemlig en cirkel rundt om en gammel birk, så der må gerne være mange af dem.
    Hvis du husker mig på det, kan du få frø.

    - Ungersvenden

    SvarSlet
  8. Det lyder skønt rundt om birketræet ungersvend.

    Mine digitalis kan med lidt god vilje ses på nedenstående link. De er enten rent hvide eller kraftigere i den lyserøde farve. Som det ses på billedet er de også slankere en dem fra Sverige :0)

    http://froekensolhat.blogspot.com/2010/08/i-sverige-sa-jeg.html

    Dorthe

    SvarSlet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...