Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

søndag den 27. november 2011

1. søndag






.....................nu kommer hyggen snigende og det er lige før jeg overgiver mig. Sidder her i stearinlysenes skær og overvejer om nisserne skal findes frem fra deres gemmere eller om de skal vente til næste week-end.

Syntes ikke jeg er helt oppe i juleomdrejninger trods et hyggeligt Marked på Vitskøl Kloster i går......men måske hvis jeg går ud i stormen og henter min kasse med gran, kogler og andet pyntegrønt ind - hvis ellers ikke det er blevet spredt for alle vinde i nattens løb :0)

Måske duften af  grønt kan sætte mig lidt op i omdrejninger for som minimum skal jeg da have lavet min adventkrans klar hvis lysene skal tændes i skumringen.

Allerhelst ville jeg gerne stå derude på terrassen og hygge mig med at lave lidt dekorationer.....men vejret indbyder ikke just til det


Rigtig god stormende 1. søndag i advent til jer alle

17 kommentarer:

  1. Har det lidt på samme måde - skal - skal ikke - hente kasserne med julepynt nu eller vente til næste weekend. Børnene siger vi skal gøre det d. 1. december - men det er jo en torsdag.. :-)
    Også rigtig god stormene søndag til dig!

    SvarSlet
  2. Hold på hat og briller og hent det hele ind:-)
    her nydes 1.Advent, trods storm :-)
    Vi vil dog trodse den og tage på julemarked!

    SvarSlet
  3. Ja huhej, hvor det stormer - og regner. Det indbyder ikke til ret meget udenfor, men mon ikke du får dig vovet ud og hente materialerne og så kommer stemningen jo af sig selv. Man behøver jo ikke finde ALLE nisserne frem på én gang.

    God 1. adventssøndag.

    SvarSlet
  4. Du vil nyde det, vejret skaber også en så hyggelig stemning indendørs. Tænd et par levende lys og sat noget god musik på.
    Håber du får en dejlig dag.

    SvarSlet
  5. Hej Dorthe
    Fine ting du har fundet . Håber vi får den færdige krans at se her på bloggen
    De bedste hilsener
    Kirsten Miran

    SvarSlet
  6. Ingen stress med de nisser.... der er laaangt tid til jul. Du må have en hyggelig søndag :-)

    SvarSlet
  7. God søndag til dig, om det bliver med eller uden nisser ;-)

    SvarSlet
  8. Så koselig advent bilder, ha en trivelig søndag, hilsen Lisbeth ;O)

    SvarSlet
  9. Jeg sidder også og tager mig sammen til at lave lidt dekorationer, men vejret er jo ikke ligefrem indbydende til at gå derud og finde.

    Vi må sige; 'sæt igang'. God fornøjelse :-)

    SvarSlet
  10. Det river og rusker udenfor, så er det hyggeligt med indedørs sysler - desværre har jeg end ikke fået købt hverken oasis, lys eller andet - er helt og aldeles bagud.
    Tilgengæld venter en fødselsdag med hj.lavede klejner og æbleskiver i eftermiddag......det er da også adventshyggeligt :o)
    Kh Helle

    SvarSlet
  11. Ja skal, skal ikke... Jeg er ikkeklart enda, så her sniker det seg frem det nødvendigste i dag, så kommer det andre snikende etterhvert:) Jeg ønsker deg en flott 1ste advendt:)

    SvarSlet
  12. Nej vejret indbyder ikke til at lave dekorationer på terrassen, men du får nok lavet en alligevel, det er jeg sikker på.
    God arbejdslyst.

    SvarSlet
  13. Ja - hold på hat og briller....
    Vi må nyde vores indendørs sysler idag .-)
    Fortsat god 1. søndag i advent.
    Susan

    SvarSlet
  14. Nu suser det vildt på Sjælland også.
    Jeg håber, du fik lavet din adventskrans i tide.

    Ha en god advents-aften

    SvarSlet
  15. Tak i lige måde. Her rusker det lidt for meget efter min smag, så jeg holder mig indendørs og tænder det ene bloklys på julefadet :-) Glæder mig til at vi forhåbentlig får din krans at se.

    SvarSlet
  16. Det bliver vist en smuk adventskrans, du får lavet :-) Lærkegrene er helt klart en af mine favoritter til kranse :-)

    Ja, det rusker og regner.... Lidt for meget - flere af vores ruder i de små drivhuse er røget ud - SELVOM drivhusene er vintersikret :-/

    Kh. Marlene

    SvarSlet
  17. Hej. Jeg synes, du skal få lavet adventskrans og pynte op. Der er lige vejr til det. Jeg glæder mig til at se dine resultater, når tid er. Rigtig god første advent!

    SvarSlet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...