Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

torsdag den 3. april 2014

Solskin.......



......efter  arbejde og efter, hvad der her i landsdelen har været et par temmelig grå, våde og kolde dage - det er da bare lykken.  Jeg har lige været en runde ude for at nyde det - det er slet ikke til at følge med for jeg syntes der hele tiden er noget nyt der er sprunget ud der ude. 

Solen står efterhånden så højt på himlen at en del af min nord vendte have nyder godt af det på den ene eller anden måde en stor del af dagen.

Her er det den smukke påskelilje der nyder solens varme. I krukken ved siden af står én af de akelejer "Chocolate soldier" jeg såede sidste år. Denne her har stået i drivhuset i vinter og den takker nu for lunt vinterhi med de første blomster knopper på vej.




11 kommentarer:

  1. Hej Dorthe.
    Så langt alting er kommet op hos dig. God ide med Akeleje i drivhuset. Det har vist lønnet sig!
    Hilsen Lotte

    SvarSlet
    Svar
    1. De fleste af dem jeg har overvintret i drivhuset har heldigvis overlevet Lotte - de er simpelthen så skønne og så diskrete så dem tror jeg ikke man kan få for mange af. Sjovt nok syntes jeg at alting er lidt langsommere her end hos andre bloggere.....men sådan er det nok...noget trives her og andet andre steder ;0)

      Slet
  2. Skønt med solskin til jer også, det burde være en menneskeret at få en smule solskin hver dag. Din lille Chocolate Soldier strækker sig også efter varmen - glæder mig til at se den i udspring. Ja, alting vokser med rekordfart i øjeblikket og der sker hele tiden noget nyt derude. Nu har jeg vist fået lokaliseret dine svovlgule anemoner i bedet, de er langt bagefter dine, men de ER der... Lige om lidt.

    Knus Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det burde det virkelig Ulla. Jeg har også en klynge af de svolvlgule i bedet på hjørnet af udestuen lige ved altanen....de er ikke så langt fremme som dem henne under æbletræet....men de er også på vej så dem kan jeg glæde mig over om en uges tid vil jeg skyde på. Skønt at høre at dine/mine/vores, også er på vej hos dig......anemonerne er lige som vi andre afhængig af solens livgivende varme :0)

      Slet
  3. Hej. Ja, det gælder om at nyde solen så meget som muligt. Nej hvor er de svovlgule anemoner godt nok fine. Din akeleje vil jeg gerne se i blomst, så jeg håber du vil tage billeder!

    SvarSlet
    Svar
    1. Uha ja du skal nok få billeder søde Birgitte.......jeg kan jo slet ikke lade være ;0) JA de svovlgule er fantastisk smukke....jeg håber på en kæmpe koloni om føje år ;0)

      Slet
  4. Det er så deilig med fine vårdager med mulighet til å nyte det gryende hagelivet. Vi har hatt 2 drømmeuker med sol fra blå himmel og gode temperaturer, men til helgen meldes det væromslag. Så nydelige påskeliljer du har! De har jeg ikke sett før. Mine påskeliljer er ensfarget gule. Skinner i kapp med solen :) Ha fine vårdager!

    SvarSlet
  5. Skøn påskelilje - åh - er det ikke bare skønt det igen er forår :-))

    SvarSlet
  6. Altid dejligt at gå ud i haven efter en lang arbejdsdag, det giver altid (næsten) mere energi og glæde, især på denne årstid :-)

    SvarSlet
  7. Hvor er påskeliljen smuk har skønheden et navn?
    KH Anne

    SvarSlet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...