Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

onsdag den 23. april 2014

Lidt "midtvejs til weekenden bolcher"......






......en af mine absolut favorit tulipaner er den skønne Maytime. Smuk, elegant strålende og trofast. Jeg har den flere steder i haven og glædes hvert år over den utrolige skønhed den formår at berige haven med. 

Pinseliljer har jeg til gengæld aldrig været specielt heldig med....men lige denne gruppe har åbenbart fundet de rette forhold for de kom til min store glæde igen i år....tror simpelthen jeg er nødt til at prøve med at sætte nogle flere af de smukke hvide trompeter til efteråret......hvo intet vover intet vinder. 



9 kommentarer:

  1. Næh, det har du ret i - du må virkelig ud og supplere de smukke pinseliljer med endnu flere. Jeg ved da virkelig ikke hvorfor jeg ikke har Maytime i min have.... Nu er den på listen, TAK.

    Håber du nyder nogle skønne eftermiddage i haven :) Knus.

    SvarSlet
  2. Hej. De tulipaner er godt nok flotte. Pinseliljerne er jeg helt vild med, de skal på min liste!

    SvarSlet
  3. Ja det er da en skøn tulipan. Pinseliljer har overlevet her i haven fra den tidligere ejer, det var stort set også de eneste blomster, der var her.
    Knus

    SvarSlet
  4. Maytime er virkelig smuk, det må jeg skrive mig bag øret:) Jeg har heller ikke haft held med pinseliljer - tænkte netop i morges på at det var underligt der kun er kommet 5 forkølede eksemplarer i spredt fægtning ud af alle dem jeg lagde forrige år..

    SvarSlet
  5. Men åh, dom tulpanerna var ju så himla fina! Härliga bilder!

    /Jenny

    SvarSlet
  6. Rigtig flot tulipan. Mums :-)

    SvarSlet
  7. Smukke tulipaner... foråret lyser ud af dem - og af dine billeder.
    Mange forårs glade hilsner Susan

    SvarSlet
  8. øj, sikke en smuk Maytime tulipan. Mine moderne pinseliljer forsvinder også sådan lidt efter lidt - jeg havde ellers ønsket mig en tyk række af dem under de espaljerede æbletræer, der skiller potager fra prydhave - men der er vis kun 3 blomster i i år.

    SvarSlet
  9. Sikke nogle smukke og kalorielette bolcher du kan vise frem ;-) Jeg har også for første gang held med mine pinseliljer i år. Til gengæld synes jeg at de øvrige narcisser (pånær de nettogule) har svigtet i år. jeg synes de burde holde mere end et år?

    SvarSlet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...