Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

mandag den 14. marts 2011

I dag har jeg ......


........ikke lavet en hujende hattefis - eller sådan føles det i alle tilfælde :0)

Jeg har nusset, puslet, klippet og plantet og slappet af med at være lidt i haven........og det har været en ren lise og som det ses kan jeg hurtigt få roddet lidt til på fliserne men sådan må det være :0).

Sygdom og dårligheder har efterhånden forladt matriklen - long last!! Jeg har afspadseret i dag og efter at have gjort alt det huslige der nu én gang helst skal gøres ja så drog jeg afsted for at købe lidt forår.

I mellem krukker, buske og forårsløg faldt fristelsen også på sandaler.............whiiiiiii......kom sol kom varme jeg er klar.


I Bilka blev jeg fristet over evne..... jeg fandt en opstammet duft Snebolle/Viburnum Burkwoodi ......jeg har godt nok én opstammet af næsten samme slags og som det kan ses her er den vokset godt til efterhånden, men den har også nogle år på bagen........... og der er altid plads til én mere af den slags man er glad for..... så med hjem kom den. Indtil videre står den i en krukke, lige indtil jeg er klar med den rette vokseplads. I mens vil jeg så glæde mig til den skønne nellikeagtige duft de smukke blomster stande spreder ud om ikke så længe........

14 kommentarer:

  1. Godt at læse, at du igen er på højkant og i fuld fart! Godt at supermarkederne også har planter, så vi kan blive fristet over evne. Sneboller kan man nemlig bestemt ikke få for mange af.

    Bedste havehilsner
    Birgitte

    SvarSlet
  2. Det lyder dejligt med sådan en hjemmedag i haven :-)

    Der skal også være tid til at hygge sig med de ting man gør, ellers er der ikke meget ved det.

    Hilsen Vivik

    SvarSlet
  3. Der er intet som en skøn fridag, hvor man får noget fra hånden og hygger sig med det:)

    SvarSlet
  4. Så fint du har fått det och så skönt det låter!
    Hälsningar
    Katarina

    SvarSlet
  5. O en uppstammad viburnum det har jag inte sett förrut!Läckert:-)
    Kram från mig!

    SvarSlet
  6. O en uppstammad viburnum det har jag inte sett förrut!Läckert:-)
    Kram från mig!

    SvarSlet
  7. O en uppstammad viburnum det har jag inte sett förrut!Läckert:-)
    Kram från mig!

    SvarSlet
  8. Birgitte...jow jow - De kan såmænd indimellem overraske :0)

    -----

    Vivik det var bare dejligt :0)

    -----

    Nej vel Lisbeth......og hvis vejret vil byde lidt godt i week-end så er jeg glad :0)

    -----

    Katarina :0) Det var fantastisk med jord under neglene igen :0)

    -----

    Helena *SMILER* STORT - hele TRE gange :0) Den er virkkelig også skøn.....og så frigiver den plads neden undr til flere løgplanter og stauder når den er opstammet - og det er jeg vild med :0)

    -----

    SvarSlet
  9. Skønt med en fridag til alt det man skal, og så til alt det hyggelige. Fristelserne i supermarkederne er helt uimodståelige i øjeblikket ;-)

    Hilsen Ina

    SvarSlet
  10. Heller ikke jeg har set en opstammet snebolle før. Tak for det fif. Jeg må vist til Bilka.

    Godt at du har fået det bedre. NOGET har du nu lavet, så overskriften er vist ikke heeeelt nøjagtig :-)

    SvarSlet
  11. Det ser skønt ud og lyder rigtig hyggeligt med sådan en dag....bare det var mig :)
    Bedste hilsner
    Lene

    SvarSlet
  12. Lyder som en perfekt dag... :o)

    SvarSlet
  13. uhmmmmm....den var perfekt og den opstammede duft snebolle kan kun varmt anbefales :0)

    SvarSlet
  14. Så herlig å kunne holde på i hagen:) Og en oppstammet sneballbusk vil jeg ha også, vil ha bilka også... sukk:) Det er en herlig busk:)

    SvarSlet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...