Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

søndag den 18. april 2010

Askegråt i gråt

En fantastisk afslutning på flere dages have- og malerarbejde er hvad denne solnedgang  var .....et smukt syn, på trods af askeskyerne fra island der dækker Danmark og store dele af Europa i disse dage. Al flytrafik er indstillet på ubestemt tid og jeg personligt takker for at det ikke er mig der er strandet i en eller anden lufthavn på ubestemt tid.

Da jeg stod op i morges til hvad jeg håbede skulle blive endnu en havedag, var synet aldeles anderledes:


Himlen var grå....alt var gråt i gråt, trist og gråt....ØV - ikke lige det jeg havde sat næsen op efter. Lige nu regner det......ikke at det i grunden gør så forfærdeligt meget, for vi trænger til vand. Alt er ved at være tørt og græsplænen især trænger til en ansigtsløftning. Måske en sjat askeregn kan gøre underværker - og jeg ved jo at alt hurtigt kommer til at fremstå lysegrønt og frodigt efter lidt forårsregn.

Så regn nu bare et par timer.........og lad så solen igen træde frem på himlen i eftermiddag. Lad det være min søndagsbøn!

5 kommentarer:

  1. Her skinner solen, men det blæser koldt. I går var det gråt, men desværre faldt der ikke en dråbe regn. Her er tørt.
    Og hvilke smukt billede du tog af solnedgangen.

    SvarSlet
  2. Litt regn er bra for alt som grønnes, men la det bare være med måte:)
    Jeg er også veldig glad jeg ikke sitter og venter på en eller annen flyplass i disse dager.

    God søndag!

    SvarSlet
  3. Sikke et smukt aftenbillede fra igår og ja man er noget splittet mellem ønsket om regn og sol i denne tid - jeg tog springet og flyttede nogle Rhododendroner igår og håbede at det ville regne idag, men her skinner solen og det ser ikke ud somom regnen er over os. Rigtig god søndag:o)

    SvarSlet
  4. Jeg kunne også tenke meg litt regn, det er veldig tørt nå... Men det bare blåser kaldt, og er sol... Da tørker det jo enda mer... Så jeg har vannet litt her og der...
    Og jeg er også veldig glad jeg eller noen jeg er nære står på en flyplass ett eller annet sted. Klem

    SvarSlet
  5. Miri.....min bøn blev hørt......efter lidt vand i formiddags - nærmest ikke målbart, kom solen frem over middag :0)

    -----

    Marit ja alting med måde....også regn. Her i Danmark begyndte jorden at fyge på markerne i går, så mon ikke landmændene gerne ser LIDT mere vand :0)

    -----

    Ja lidt regn vil være skønt nu......jeg er nemlig færdig med at flytte nogle stauder, for at gøre plads til en køkkenhave til ungerne :0)

    ------

    Linda.....vi må frem med vandkanden indtil der kommer en byge eller to - og bare det kan blive ved det :0)

    -----

    SvarSlet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...