Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

torsdag den 12. juni 2014

De er simpelthen for lækre........



......de skønne honningløg. De har blomstret nogle uger nu og jeg elsker dem mere og mere for hvert år der går. 

Humlebierne er helt vilde med dem og de kravler i hærdigt op i klokkerne med deres tykke krop for at nyde af den skønne blomstereliksir. Hvem der var en humlebi ;0) 

De fleste af dem er ved at afblomstre nu men for de der står lidt mere beskyttet for solens varme stråler starter festen nu ;0) 






18 kommentarer:

  1. Ja de er skønne, jeg må have fat i nogen til efteråret.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja jeg fik også mine suppleret op sidste efter år og har dem nu i flere af mine bede ;0)

      Slet
  2. Ja, de er lækre og nogle skønne billeder :-)

    SvarSlet
  3. Hej Dorthe
    Superlækre honningløg- de er så delikate og neddæmpede i farven.Dejlige nærbilleder!

    Kærlig Hilsen
    JetteMajken

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja de er skønne og så bringer de lidt højde ind i bedet og tiltrækker humlebier og honningbier én masse ;0)

      Slet
  4. Hej Dorthe

    Lækre blomster flot fotograferet:)

    Ha en dejlig aften

    SvarSlet
  5. Hei! De er virkelig vakre. Ha en fin junikveld! Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak og i lige måde Anne ......juni har virkelig været gavmild med godt vejr i år - så der har været mange gode aftener allerede :0)

      Slet
  6. Jeg er også ret vild med honningløg. De har så flot en farvekombination mine er desværre næsten færdige.
    Rigtig flotte billeder :-)
    Kh Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja de er skønne......mange af mine blomstre også kun afslutningsvis nu men de i skygge har ventet lidt med blomstringen :0)

      Slet
  7. Jeg fik en enkelt af min mor sidste år, men det er jo alt for lidt!
    Nogen mulighed for selv at formere mon?
    Hilsen Lene

    SvarSlet
    Svar
    1. Velkommen indenfor Lene......ja en enkelt er slet ikke nok af disse skønheder - du må have fat i nogle flere til efterårets løglægning ;0)

      Slet
    2. Om de frøformere sig ved jeg ikke......jeg har ikke haft dem andet et par år nu og jeg syntes ikke jeg har set tegn på at der er kommet flere....men der vil nok også gå nogle år fra frø til blomst - så hvem ved om der om nogle år er et helt hev ;0)

      Slet
    3. Tak for velkomsten! Forsøger at udvide min horisont til andet en CD.dk...

      Jeg vil holde nøje øje med hvordan blomsten arter sig efterhånden, om der skulle dukke frø op, jeg kunne tage fra og selv formere...for et helt hav skal der til!

      Slet
  8. Hej.
    Jeg har dem også i haven, ja og de holder sig utrolig lang tig.
    Dens klokker er bare utrolig smukke .
    Bierne er også vilde med dem.

    Tak for kigget.

    Hilsen Bente.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja Bente - bierne værdsætter de skønne klokker - og det er i sig selv belønning nok for arbejdet med at grave løg ned ;0)

      Slet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...