Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

søndag den 4. maj 2014

Overhalet af Maj.



Alt i mens tiden flyver af sted med arbejde og andre gøremål så springer haven ud i raket fart - april har for længst takket af på smukkeste vis og jeg tror aldrig før haven er blevet så frodig og grøn med så hastig skridt som det er sket i år. 

Årest bøgeis er spist - det skete sidste weekend da havens bøgetræ i år sprang ud d. 26. april. Selv var jeg ikke hjemme da de første blade på en af de øverste grene sprang ud af soveposen - men ungerne holdt øje og kunne meddele mig dagen efter at nu vankede der bøgeis.

Bøgeisen er efterhånden blevet en fast tradition her i familien - det startede med at da Daniel - som nu går i 8. klasse - gik i børnehaveklasse og sammen med klassekammeraterne skulle holde øje med skolens bøgetræ hvorefter hele klassen fik is når træet sprang ud. Den smukke tradition har vi så adopteret og overført til vores eget bøgetræ nu hvor det er vokset til og antager "træstørrelse".

Flere af de tidligt blomstrende tulipaner er ved at takke af og rundt omkring i bedene pryder nu de der blomstre lidt senere. Her er det mine elskede Angelique og Upstar der sender et romantisk lyserødt skær ud over haven.




10 kommentarer:

  1. Åå så fint og så flotte blomster du har, vår er herlig.

    Nydelige bilder, god søndag fra Marit.

    SvarSlet
  2. Mon ikke maj giver os lige så mange haveglæder som april - det vil jeg håbe. Ja, der er sommetider en hel masse på programmet, så man ikke når så meget i haven og bloggen, men sådan er det jo. Forhåbentlig har du haft tid til at nyde din have lidt alligevel og bøgeisen blev velsagtens spist i det dejlige vejr udenfor.

    Angelique og Upstar er et par frodige damer der sætter fjer i hatten og kulør i haven.

    Ha' en skøn søndag, søde Dorthe :)

    SvarSlet
  3. Bøge is - super god ide. Jeg synes også april er spurtet afsted med mig hæsblæsende i hælene for at følge med.

    SvarSlet
  4. Hej Dorthe.JA !!! det er ikke altid at man kan følge med i haven..........men skønne blomster du viser,
    Angelique er min ynglingstulipan..........den er bare SÅ smuk.
    Og løjtnantshjerte er også bare dejlig.
    Rigtig god søndag aften knus Jette

    SvarSlet
  5. Hej Dorthe. Sikke et forrygende indlæg. Bøgeis, det lyder som en god tradition og også sjovt! Jeg kan godt huske, at du er meget glad for Angelique. Den er også utrolig smuk.

    SvarSlet
  6. Hvor er det dog en hyggelig tradition :)
    Kh
    Marianne

    SvarSlet
  7. Dejlige Angelique, den er altså skøn:o)
    Traditioner er bare så hyggelige og bøgens udspring er virkelig værd at fejre.

    SvarSlet
  8. Hvor er de flotte - jeg har dem også.... er vild med dem...

    SvarSlet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...