Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

mandag den 1. juni 2015

Velkommen til juni og et nyt kuld kyllinger......


Prydløg, honningløg og andre løg står på spring for at overtage blomstringen efter majs tulipanflor. Så smukt de lyser op i solen med deres lilla blomster klar til at antage kugleform.

Som fortalt i det forrige indlæg så ventede vi spændt på at de ni æg Guldlok og Hønsepigen så troligt har ruget på  i tre uger skulle klække. De klækkede endelig natten til søndag eller tidlig søndag morgen.......dvs. de to af æggene klækkede, så kuldet blev ikke så stort som håbet denne gang, men to er bedre end ingen. det er vist godt vi ikke skal leve af at sælge æg :0) 



Her har I så de to yndigheder på deres første færd ud i den store verden........


12 kommentarer:

  1. Så söta kycklingar. Vackra prydnadslökar, hoppas mina visar sig snart. Det verkar som det bara regnar, nu hoppas jag på lite sol och värme, så jag får se allt det fina blomma. Ha det bra!

    SvarSlet
  2. Hej Dorthe - så skønt at havesæsonen rigtig er i gang igen og så må vi jo "ud af busken" og blogge og dele glæderne :o)
    De er jo så flotte de lilla prydløg du viser her - hvorfor har jeg dog ikke fået prøvet dem endnu. Jeg må overveje en test af dem til vinter for at se om løgene kan overleve den kolde våde vinter hos mig. Jeg har købt en Camassia i år og håber den vil overleve næste vinter, for så skal der købes flere.
    Stor hilsen og knus fra Berit

    SvarSlet
  3. Nuttede og kønne begge to :)

    SvarSlet
  4. Hei! Allium er lekkert. Her står de i knopp fremdeles. Kyllinger er yndige. Å holde dem forsiktig i hånda og kjenne hjerte slå, er en opplevelse. Anne

    SvarSlet
  5. Det er vakkert når Alliumen blomstrer ! Og...disse kyllingene er jo bare søte.:-)
    Nyt junidagene.

    SvarSlet
  6. Nååååååhhhhh Dorthe, hvor ER de nuttede. Når jeg ser billeder af små dejlige fjerbolde som disse, og så tænker på burhøns, bliver jeg ked af det. Jeg ville ikke få lavet en brik, hvis jeg havde sådan et par størrelser ude i hønsegården, for jeg ville bare sidde og glo på dem.

    SvarSlet
  7. Der er da bare SÅ kære. Der findes næsten ikke noget, der er mere nuttet. Tillykke med "familieforøgelsen". Jeg glæder mig også til, at vi engang i fremtiden får kyllinger, som hønsene selv har ruget ud og går og putter om :-)
    Knus
    Signe

    SvarSlet
  8. Hej!
    Hvor står dine prydløg smukt. I de plantet i et bed eller krukker?
    Mvh Karina Kobæk, Tusindfryden.net

    SvarSlet
  9. Very great post. I simply stumbled upon your blog and wanted to say that I have really enjoyed browsing your weblog posts. After all I’ll be subscribing on your feed and I am hoping you write again very soon!

    SvarSlet
  10. Hvordan går det med fjerkræet. De må være ved at have lidt størrelse nu.

    SvarSlet
  11. Kjære deg, takk for noen fantastisk flott bilder. Både av blomster og dyr. Veldig veldig fint. RIktig god helg ønskes fra Birte

    SvarSlet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...